قديم 30-10-2012, 02:28 AM
الصورة الرمزية sayed2077
sayed2077 sayed2077 غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مش فارس ولا فتى احلام انا زحمة وربكه وشغل جنان
التخصص العملى: طالب هندسة قسم اتصالات
هواياتي: الكمبيوتر و السيارات

sayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ركبت بلية عجل امامى للاكسيل وصوته طلع بعد 100 كيلو مشى فقط اعمل ايه؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tarek/ مشاهدة المشاركة

'طبعا ده اكبر غلط التخشينه عمرها ماهتجيب المركزيه للبليه صح والشحط للبليه يعتبر شحط وهمى
الصح انك تجيب صره جديده وسبب تلف رولمان البلى الجديد ان ممكن يكون البليه بتلف على جسم الصره وده بيعمل تسخين واحتكاك زائد للبلى بيحرق الشحم الموجود فى البليه وبتبدأ البليه تأكل فى نفسها
نصيحه عند شراء البلى خذ رقم البليه واشتريها من محل بيع رولمان بلى ولا تشتريها من عند تاجر قطع غيار السياره
وتختار نوع skf ولو أمكن تقول له عايزها نفس الرقم وc3 وده رمز السرعات العاليه يبقى سره جديده وبليه ماركه محترمه وان شاء الله تنسى المشكله دى وما تتكرر
الف شكر ليك يا استاذ طارق على ردك السريع
وفعلا بكره هروح للميكانيكى تبعى ونشوف الموضوع ده ايه حله زى ما حضرتك قولتلى بالظبط واتمنى ميكونوش غاليين اووى السره بتاعت البلى ده طيب ايه حكاية C3 اللى حضرتك قولتلى عليها ديه لانى مش فاهمها الى الان

جروب رابطه هيونداى اكسيل على
Facebook
اضغط هنا
-------------------------
للبيع قطع غيار السيارة هيونداى اكسيل
وكل السيارات الكورى
اضغط هنا
--------------------------
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
اللهم اغفر للمؤمنين والمؤمنات والمسلمين والمسلمات الاحياء منهم والاموات

سيد عصام