قديم 22-09-2012, 02:44 AM
الصورة الرمزية sayed2077
sayed2077 sayed2077 غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مش فارس ولا فتى احلام انا زحمة وربكه وشغل جنان
التخصص العملى: طالب هندسة قسم اتصالات
هواياتي: الكمبيوتر و السيارات

sayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: طنابير اللانوس....

بالنسبه للطنابير الامامى بتحتاج تتغير لما بتكون سايق على سرعات عالية مثلا 80 او 100 مثلا وتيجى تدوس فرامل تلاقى رجه جامده فى الدركسيون وفى العربيه

وده علشان بتبقى الطنابير سخنة وبعدين تدخل فى مايه فتيجى الماية على الطنابير او تغصل العربيه والعربيه لسه سخنه والطنابير طبعا بتكون سخنه فده اللى بيعمل فيها كده

اما الطنابير الخلفية فبتكون عاوزه تتغير لما يكون فيها ريجه يعنى بيكون فيها حتت مشرشرة كده لما بتيجى دوس فرامل الحتت المشرشرة ديه بتقطع فى التيل وساعتها ممكن مترميش الطنابير ولا حاجه بس ممكن تروح تجلخها فى المخرطه بتخليها من جوه تكون ناعمة جدا وملساء وبيبقى ليك كام مره تعمل كده لغاية حد معين وبعدها مينفعش تجليخ تانى ولازم تجيب طنابير جديده وعموما اللانوس لو عاوز تجيب طنابير ما قدامكش غير حلين
يأما تجيب طنابير من خارج التوكيل بس متكونش جى ام او بمعنى اخر تكون جنرال موتورز

عاوز تجيب طنابير للانوس بمعنى اخر اوعى تشتريها جديده اصلية ممكن تشتريها جديده صينى او المانى او كورى او استريراد فقط بس متشتريهاش جديده لان للاسف طنابير التوكيل او الجى ام عموما مضروبة وبتبوظ على طول وما دام هتبوظ على طول كده كده يبقى هات مضروب من بره ووفر فلوسك ده فى احسن الاحوال

وممكن تركب طنابير اللانوس 1600 بس ديه بتيجى استيراد بس بشرط ان الكاوتش يكون 14 والجنوط برده طبعا مقاس 14وديه هتخلى الفرامل عندك حجر

تحياتى لحضرتك

جروب رابطه هيونداى اكسيل على
Facebook
اضغط هنا
-------------------------
للبيع قطع غيار السيارة هيونداى اكسيل
وكل السيارات الكورى
اضغط هنا
--------------------------
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
اللهم اغفر للمؤمنين والمؤمنات والمسلمين والمسلمات الاحياء منهم والاموات

سيد عصام