قديم 01-09-2012, 09:21 PM
الصورة الرمزية hamada666
hamada666 hamada666 غير متواجد حالياً

hamada666 will become famous soon enoughhamada666 will become famous soon enough
افتراضي رد: لاول مرة علي النت n200 وn300

اية يا جماعة محدش غيري في المنتدي عندة n200 او n300 يكمل معايا اسعار قطع الغيار سواء اشتراها من التوكيل او برة عاوزيين نعمل رابطة مع بعض علشان نفيد بعض في كل حاجات العربية وذكرياتها معاة ومشاكلها واللي تم تصليحة فيها وعلي العموم بردة انا هاقول كام حاجة تانيه من ذكرياتي معاها:

1- الزجاج الكهرباء ساعات بيعلق واكتشفت ان العيب من الكتاوت وسألت علية في التوكيل لقيتة ب 96 جنية وبالتالي مأ شترتهوش لانة حاجة زي الاسترتر بتاع اللمبة النيلون فخسارة فية الفلوس وانا مش مضطر اغيرة لانة بيعلق بس وبيشتغل تاني بتكرار المحاولة ولقيت واحد بيصلحهم وظبطة الحمد للة
2- لاحظت ان جوان مسمار الكارتيرة اتاكل فقولت اجيب واحد من التوكيل لانة عامل زي جلدت الانبوبة لقيتة ب 6 جنية وبردة وانا راجع اشتريت 5 أكياس جلدة انبوبة كل كيس فية 7 يعني 35 وحدة بجنية واحد علشان اقرنها لاقيتها هيه هيه وقررت مشتريهاش تاني من التوكيل.
3- لاقيت ان تيل الفرامل الامامي بتاع الاسبرنزا 113 او الشيري 113 بيركب عليها وفيه منه صناعات احسن الصيني ماليزي وكوري وبولندي وصيني احسن وارخص من الصيني بتاع التوكيل اللي ركبتة مرة وبهدلني.
4- وجدت مخبأ لقطع الغيار الاصلي بتاع السيارة برة التوكيل بتستورد من الصين اللي يعوز قطعة غيار ممكن اساعدة اسألوا علي السعر ولو عجبو اقولة المكان.

ودة لاني رغم ما دار حول السيارة من جدالات احبها واحترمها ولكن في بعض الاحيان اقلق منها لحدثتها في سوق السيارات ولقلة قطع غيارها واسعارها الغالية

وللحوار تكملة ارجو منكم المشاركة:Wkis s5: