قديم 14-08-2012, 01:58 AM
الصورة الرمزية Vanditta
Vanditta Vanditta غير متواجد حالياً

Vanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond repute
افتراضي رد: جيت اكحلها عميتها

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة borio1704 مشاهدة المشاركة

الظاهر كلامي ما كانش واضح كفاية

أنا قصدي إنك لما تفصل الفاكيوم ساعة الظبط، وبعدين تيجي تركبه بعد الظبط هتلاقي العربية بتسقف بالذات ساعة لما تيجي تطلع من حد أو تدوس بنزين جامد،

الفاكيوم بيشتغل ساعة لما تدوس البنزين بسرعة ، وبيقدم الكهرباء ساعتها... وده بيعمل تسقيف زيادة لو الموتور كهربته متقدمة (كهربته زيادة)

على فكرة إنت لما بتظبط الكهربا.. إنت فعليا بتظبط توقيت الإشعال جوه السلندر، ومع الدوران السريع بتبقى محتاج تقديم بسيط في التوقيت... وده اللي بيعمله الفاكيوم.

بس حاول ما تلعبش كتير في الفاكيوم... المواتير الياباني اللي فيها كربراتير موضوع الفاكيوم فيها عامل زي الكمبيوتر في المواتير الحديثة... لو اتبرجلت الموتور كله بيتبرجل

اسأل مجرب

...
لأ كلامك واضح ياباشا
اصل انا عندى اساسا مشكلة فى الفاكيوم ودى بسبب انى فكيت المانفولد لتركيب طبة مياة والميكانيكى اما جة يركبة تانى ركب خراطيم الفاكيوم اى كلام كدة

ومن ساعتها وانا دايخ على ال vacum diagram بتاع العربية ومش لاقية
عشان زى ماحضرتك قولت فعلا الفاكيوم فى العربيات اليابانى اما بيتلعب فية بيبرجل الدنيا

على العموم مشكوور جدا ياباشا على الاهتمام والرد
جزاك الله كل خير