قديم 06-08-2012, 07:00 AM
Ahmed Shazly Ahmed Shazly غير متواجد حالياً

Ahmed Shazly is on a distinguished road
افتراضي رد: كام سؤال عالماشى .. مبتدئ ..

أول حاجة أحب أشكرك يا أستاذ سيد ..
ومعلش هتعبك معايا شوية ..

والله على حسب سرعتك
يعنى الغيار الاول اخرك عليه سرعة 20

الغيار التانى اخرك عليه سرعة 40

الغيار الثالث اخرك عليه سرعة 60

الغيار الرابع والخامسه بقى براحتك
أنا أصلا مش بمشى سريع يعنى بيبقى ف حدود 40 بس لما بسمع صوت العربية بينحر بخاف و بديها التالت وبرضه بكون ماشى ف حدود 30 40 بس بضطر كل 5 دقايق أقف عشان أخد مطب أو ألف لأن البلد صغيرة وكلها مطبات .. فبكون خايف أكون ماشى وأديها غيار مرة واحدة حاجة تحصل ف العربية ..

صيحتى ليك تروح مكتب قياده يعلمك خمس حصص وهتبقى كويس ولو معملتش كدا هتحتاج وقت كبير عقبال ما تتعلم كل ده وهتصرف مصاريف اكتر من ثمن تعليم القياده وهتعمل مشاكل كتير مع الناس لانك ممكن تريح على اى حد
مالمشكلة أنى كنت أصلا ف مدرسة بس متعلمتش ولا حاجة أخدو فلوس عالفاضى وبقول لناس أعرفها تعلمنى بس مبتبقاش فاضية وأنا مش بحب أتحايل .. أتعلمت دايما ف الزمن دا لأزم كل حاجة تتعملها بنفسك .. أنا حصل موقف معايا أمبارح وصاحبى أدى أشارة ووقفلى بس أنا معرفتش أقفله قمت راكن وهو جيه وقف جنبى وكلمنى .. فلو تقدر تساعدنى فدنى ..

ومعلش فيه كام سؤال ..

دلوقتى لما أكون طالع مثلا مزلقان وزحمة وأكون عالتانى أهدى وأطلعه عالأول ولما أهدى شوية شوية هكون حاطط رجلى ع الدبرياج والفرامل وعقبال مادوس بنزين العربية هتريح شوية طب أعمل أيه ؟!

والسؤال التانى أمتى أخد المطبات عالأول ؟؟!!
لأنى دايما بكون ماشى عالتانى وبأخدها بالغيار دا ..

ولو حصل معايا تانى أنى أكون ف مفرق وواقف مستنى العربيات تعدى وأول ماأجى أعدى بالعربية وتبطل منى و تريح ع العربيات ورايا أعمل أيه عشان ألحق قبل ماتريح .. ؟؟!

ومتشكر تانى ليك يا أستاذ سيد ..