قديم 12-07-2012, 10:13 PM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute
افتراضي رد: محتار بين عربيتين زيرو او مستعمل ومش عارف تجيب ايه ادخل وانا هقرنلك مبينهم مقارنه شامله صور واسعار ومواصفات ورايي الشخصى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamednassar7 مشاهدة المشاركة

عاوز مقارنه فى كل حاجه بين الجين 2 2012 والكيا ريو 2012 المانويل فى الاتنين ؟
من حيث الصيانه والعيوب والمميزات وقطع الغيار متوفره ولا لا بره التوكيل ولا هيبقى فى حاجات مش موجوده اصلا
مع العلم انا كان عندى بيونتر 2006 وطلعت عينى فى قطع الغيار اللى مش موجوده بره وفى التوكيل ولو لو موجوده بيكون سعرها مشاء الله تمن عربيه تانيه والحمد لله خلصت منها
انا مش عاوز اكرر نفس تجربه البيونتر فى عيوبها لو سمجتو الموضوع هام جدا
اولا ااذن الاستاذ محمد علشان هرد على الموضوع
ثانيا :
هوا من حيث قطع الغيار العربيتين قطع غيارهم مش موجودة بره التوكيل وصعب جدا تلاقيهم لان الجين تو ملهاش سوق في مصر ومش منتشرة ونفس الحكاية بالنسبة للريو
اما من حيث الافضلية فانا اعتقد من وجهة نظري ان الجين تو افضل من الريو
نصيحتي لحضرتك فكر في الاكسنت ار بي او الاوبترا
قطع غيارهم مغرقة السوق وعربيات ممتازة وتقبل تحياتي

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn