قديم 19-03-2012, 07:44 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تجربتى مع القرحة وارتجاع المرىء

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kimo10 مشاهدة المشاركة

الف سلامة عليك
نفس المشكلة اعانى منها من اربع سنين ارتجاع المرىء وعدم قدرة المعدة على الهضم
وبعد الفحوصات والمنزار وجد ان العضلة العلوية للمعدة { عضلة الفؤاد} ده اسمها العلمى مفتوحة على طول لاتقفل ابداء
وطبعا لى بعد الزملاء فى العمل عملوا جراحة ولكن مازالوا يعانون من الاعراض المهم افضل علاج ريحنى
هو الريسك واحدة على الريق
وفلاكيوبرايد قرص قبل كل وجبة وبعد 3 اشهر من استعمالهم الحمد لله احسن وماشى من غير علاج بس بشرط
مهما كنت جائع لا اككل اكثر من رغيف عيش او نصف طبق ارز والبعد عن المقليات بقدر المستطاع والله الشافى
جبت المفيد يا كيمو الله يباركلك لان انا برضو سمعت ان الحل الجراحى مش مضمون وان العلاجات افضل لكن بتاخد وقت زى ما ذكرت من شهور الى سنين

الريسك انا كنت بستخدمة قبل كده خدتة كا كورس وريحنى لدرجة انى نسيت الموضوع وبعدين رجعت الحالة اسواء بعد فترة فانا هعمل بنصيحتك وارجعله تانى وياريت ان مكانش فيها تعب تكتب الاسم بالانجليزى الخاص بالدواء التانى وفلاكيوبرايد علشان اسأل عليه فى الصيدلية

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش