الموضوع: تاكسى
قديم 19-03-2012, 01:54 PM
ابو فاروق ابو فاروق غير متواجد حالياً
التخصص العملى: رجل اعمال
هواياتي: الصبر !

ابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تاكسى

الاسعار كل يوم بحال . وبما انك مش في مصر فمتسئلش دلوقتي . لكن هجوبك عموماً عن الموجود دلوقتي

----
البنك احلال فاتح دلوقتي كاش بس . يعني تكيش قبل التخريد . يعني تجيب عربية كنبة بحوالي 55 الف ويكون معاك حوالي 45 الف تكيش البنك تاخد العربية زيرو كاش بنك . - وبيقولو هيفتح القسط تاني بس معتقدش دلوقتي خالص .
----
روح هاتها معرض ادفع 50 الف مقدم . وقسط 1750 * 50 شهر تقف عليك بحوالي 137500
----
روح هات نمرتين تاكسي اليومين دول السوق نايم يعملو 35 الف بالكتير . وانزل هاتلك عربية فيرنا كاش 64 الف وهتصرفلك حوالي 4 الف تظبيط للعربية وترشها وكمان تروح تركب غاز كاش ب 4 الف ماستر جاز او كار جاز او تركبو مجاني وتدفعلو كل شهر 275 جنية .
فهتلاقيها وقفت عليك بحوالي107 : 110 الف .
----
انزل السوق هاتو مستعمل بنك يعني تدفع حوالي 75 : 80 الف . وتكمل الاقساط .
----
انزل معرض هات عربية مستعمل بدون حظر بقسط مثلا لانوس ادفع 35 الف وقسط 700 : 800 جنية .وهات نمرتين بس هان الانوس بعد موديل 2005 . وطبع علي بعض وهتجيب غاز وترش هتلاقي نفسك . وصلت انك صرفت حوالي 80 الف وقسط شهري 800 جنية نفس نظام البنك بل اغالي شوية .
---

موضوع انك تجيب 3 تكاسي و2 وتعمل شجيع السيما مش سهلة ^^ ودية نصحتي ليك هات واحد لو عرفت تديرو ادخل فالتاني ولو عرفت تديرهم ادخل فالتالت
-----
انا عندي 2 . وحاليا بفكر فعلا ابيع وانقل نشاطي في ملاكي وشغل شركات او انقل نشاطي في مكروباص .
والسبب اني الموضوع متعب جدا كأدارة . عايز اقلك اني بقالي سنة ونص تقريباً مشغل العربيتين بنص مجهدهم يعني وردية واحدة. وبرضو تعب الاعصاب .
لو عايز تشتري الاثنين انا حاضر . شاهين 2007 احلال 2009 ابيض مكيف غاز باقي اقساط 43 الف - فيرنا 2009 كاملة غاز باقي اقساط 31 الف . وعندي 2 فيرنا تاني بيديرهم برضو للبيع .
----
وطبعا لو ناوي متجبش غير فيرنا عربية بياعة ومتخسرش ابدا فيها .
اسبيرنزا عربية كلبة بنت كلبة . وتخسر فيها كتير
byd لسا بدري عشان يتحكم عليها .
البيجو : اتومبيل بس حراااق في الصيانة وقطع الغيار وفشل فالتاكسي .
لانوس : بطاية وشغالة وحلوة بس تقيلة في بيعها .
لادا : ابعد عنهاااااا عربية متنفعش ببصلة .
شاهين : الاسد ألي راحت علية والله بس لو اتفنشت صح الصح فالابيض بتشتغل صح . واتومبيل بتاع شغل دايس .
-----

اي سؤال انا حاضر ليك