قديم 04-03-2012, 07:26 AM
Holden_Commodore Holden_Commodore غير متواجد حالياً

Holden_Commodore is on a distinguished road
افتراضي رد: ما هي أقصي سرعة وصلت لها بسيارتك؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yehia89 مشاهدة المشاركة

انا جبت 160 وعربيتى نوبيرا 1 موديل 1998 بس حسيت ان العربيه ممكن تجيب اكتر من كده بس بصراحه مردتش ازود
اقصى سرعة جبتها : 300 على طريق الرياض الدمام بموستانج شيلبى 2100 المحرك 540 حصان معدلها انا الى 700 حصان والعربية كانت ثابتة جدا لحد 280 وبعد كدة بقى فيه اهتزاز خفيف لكن مش مخيف ابدا

والمرة التانية بلومينا 2009 جبت 275 معدلها انا الى 480 حصان وكنت سايق بايد وبصور العداد بايد والسيارة كانت ثابتة

اللى عاوز يتكلم عن اللومينا والكابريس والامريكي عموما لازم يكون موضوعى وما يقارنش اللومينا ال 6 سلندر بالبى ام الام 3 مثلا لان ببساطة سعر الثانية خمس اضعاف سعر الاولى ولا حتى يقارن اللومينا ال8 سلندر بالبى ام الام 3 لان دى مش فئة دى اصلا واللى عاوز يقارن يقارن مثلا السيارة الامريكية الرائعة الCTS-v الكاديلاك اسرع سيارة سيدان فى العالم بكل السيارات الالمانى السيدان هى الاسرع والاثبت والارخص والافخم وفيه فيديو للى عاوز يشوف بنفسه على اليوتيوب مقارنة على برنامج motortrend بين الكاديلاك دى وبين المرسيدس ال e63 والمفاجأة ان الكاديلاك تفوقت فى 3 مقارنات من 4 واتعادلوا فى الرابعة والمفاجأة الاكبر ان الكاديلاك تفوقت فى الثبات على النحنيات اثناء المطر

الامريكي معروف بقوته الجبارة وثباته حسب الفئة طبعا ما نقارنش فيات 128 ب البوجاتى مثلا