قديم 12-07-2009, 03:33 AM
الصورة الرمزية vortec
vortec vortec غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد عصام
التخصص العملى: طالب في هندسة مدني
هواياتي: الهندسة - السفر - المحركات

vortec has a reputation beyond reputevortec has a reputation beyond reputevortec has a reputation beyond reputevortec has a reputation beyond reputevortec has a reputation beyond reputevortec has a reputation beyond reputevortec has a reputation beyond reputevortec has a reputation beyond reputevortec has a reputation beyond reputevortec has a reputation beyond reputevortec has a reputation beyond repute
طلب مساعدة من أهل الخبرة في مجال التأمين

أولا :السلام عليكم
ثانيا:أنا عندي كورولا 2008 اشترتها في شهر 7 \2008 من الوكيل (جنوب أفريقي ) الهاي لاين وكان سعرها 160.000 ج ولقلة خبرتي في سوق السيارات في مصر ما أمنتش عليها وحاليا عايز أأمن عليها للأهمية القصوي وعايز الناس تفيدني وتجاوب علي أسئلتي لأن اراء الناس متضاربة ومختلفة جدا في موضوع التأمين.

1-ايه هي أفضل شركة ممكن أأمن عندها وأكون مطمن اني مش هيتنصب عليا وكمان أكون متأكد انهم هيعوضوني في حالة وقوع أي حادث لاسمح الله والأهم من ده كله تكون بتصلح في التوكيل ؟؟

2-ايه هي أهم مميزات وعروض لشركة دي؟؟؟

3-ايه الكلام بالنسبة لمحاضر الشرطة؟؟؟

4-ايه الكلام بالنسبة للتأمين ضد الغير(يعني لقدر الله لو كنت أنا اللي خابط عربية تانية)؟

5-ايه الشركات اللي بتدي ريبليسد كار وبتتحمل تكاليف نقل السيارة للوكيل؟؟؟

6-في حالات التوتال لوست لاسمح الله هتكون ايه قيمة التعويض من المبلغ اللي كتبته لحضراتكم في الأول؟؟؟

7-هل قيمة التأمين علي السيارة بتقل مع مرور الوقت أم أن النسبة ثابتة ؟؟؟

8-وأخيرا المعلومات اللي هتمكني من الاتصال بالشركة وياسلام لو اسم شخص معين ممكن أكلمه ؟؟؟؟

دي أسئلتي وبتمني أسمع أجوبة من السادة الأعضاء في أسرع وقت ممكن وهكون عاجز عن الشكر

ENG:Moh Essam
mmoo2006@hotmail.com