قديم 12-12-2011, 11:49 AM
KHSIRAG KHSIRAG غير متواجد حالياً

KHSIRAG is on a distinguished road
افتراضي رد: سال وهتلاقى المتخصص الى هيجاوبك عن سوالك فى بيجــو

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hisam2010 مشاهدة المشاركة

5008 وعامة البيجو والستروين واحد بس الاختلاف فى الشكل الخارجى والداخلى ...... وده يرجع لأختيار العميل يعنى انا مثلا أحيانا بفضل شكل الستروين عن البيجو
انا معاك تماما ان شكل ال 5008 اجمل كتير من الجراند بيكاسو بس سؤال يا باشمهندس عن البيجو 5008 هل هتنزل في مصر قريبا والمتوقع سعرها يكون كام - هي نزلت هنا في السعودية الاستاندرد ب 84 ألف ريال وعلى حسبتي بعد الجمارك ممكن تقف بحوالي 220 - 225 ألف والفول ب 93 ألف ريال يعني تعمل حوالي 240 إلى 245 ألف وعاملين عليها ضمان 5 سنوات أو مليون كيلو متر (طبعا دعاية محدش بيجيب مليون كيلو في خمس سنين) فإيه رأيك أجيبها من السعودية بالقسط وتقعد معايا السنتين تلاتة اللي فاضلينلي في السعودية واخدها وانا نازل والا انتظر لما اجيبها من الوكيل في مصر لما تنزل - سؤال مهم جدا لو اخدتها من هنا ممكن اعملها صيانة عادي في الوكيل والا لا - والسؤال الاخر انا قريت لحضرتك تعليق على ال 308 بتقول للسائل بس ابعد عن مواتير التيربو طيب ما هو ال 5008 وال جراند بيكاسو نازلين 1600 تيربو 156 حصان فإيه رأيك اتشجع في ال 5008 الاستاندارد والا خليني في 308 اس دبلو واجيبلها كرسيين وانا نازل واللي نعرفه احسن من اللي منعرفوش رغم طبعا فارق الحجم والشكل وكل حاجة بين الاتنين
في انتظار ردك وجزاك الله خيرا على تعبك في هذا البوست الرائع