قديم 05-12-2011, 02:24 PM
سيد عبيد سيد عبيد غير متواجد حالياً

سيد عبيد is just really niceسيد عبيد is just really niceسيد عبيد is just really niceسيد عبيد is just really nice
افتراضي رد: اختراعي (ايه رأيكو فيه)

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة world_of_kill مشاهدة المشاركة

انا مش عاوز احبطك بس كل الجي بي اس فيه الكلام دا + انو بيوريك كمان الخريطه اللي انت ماشي فيها و لما بتعمل حادثه هوه بيتصل بدالك بالاسعاف و المرور و بيحددلهم موقعك + ان الخدمه دي موجوده في
المرسيدس - بي ام دابليو - بيجو - فورد - شفورليه - هيونداي - تويوتا

كل الماركات النضيفه موجود فيها الكلام دا

ومش بس كدا لا دلوقتي اخترعو عربيات كمان لو حتخبط بيها هيه بتتحكم بالتاره و تظبط نفسها
زي الفولفو اس 60 جديده

او لو سرحت او نمت تصحيك

ومش بحبطك برضو تم اختراع ان العربيه لو مثلا جنب الكوتش اترفع عن التاني بزاويه معينه بتفصل تحكمك في العربيه بالكامل و تعدل نفسها و دا موجود في فئه ال فور باي فور و اعرف انها في اللاند كروزر

و بل تم اختراع جهاز جديد لو انت عاوز تخلي العربيه برضو غير استابل او استابل خاص بالاستابلتي و دا موجود في عربيات كتير من ضمنها شفروليه لومينا

و تم اختراع جهاز و انت ماشي لو فرده كوتش اتخرمت متهويش و تزود نفسها بنفسها زي ما في الباترول و اللاندكروزر

من الاخر بدون احباط ريح دماغك عشان هما متقدمين عننا بملاين السنين

لو عاوز تعمل حاجه بجد ابتدي من حيث انتهي الاخرين و قدم في شركه من اللي بترعي المواهب و حتلاقي اللي بيشجعك و بينجحك

و العربيه اللي كانت في الفلم دي حقيقه مش خيال

تحياتي
كلام حضرتك صحيح وانا مش بقول غلط لكن لو سألت حضرتك هي العربيه دي بكام وهل موجوده فى مصر وممكن تمشي في شوارع مصر ؟؟
انا مشروعي مش غالي ابدا وممكن يتركب فى اي عربيه انشاله سيات 133 تعرف حضرتك انا حسبت تقريبا الجهاز ده (المصري) مش هيكلف اكتر من 200 جنيه
ممكن حد يفكرني مجنون اما اقول اختراع زي ده يكلف حوالي 200 جنيه لكن دي حقيقه
لان انا بستخدم ابسط الحاجات واحولها لحاجه مفيده .. انا عاوز مصر بقى تبقى فيها الحاجات دي وعلى فكره احنا هنبقى احسن منهم وهنتقدم اكتر زي ما حصل من 1000 سنه وهما كانو جهله واتقدمو
حضرتك احسبها لو بالكتييير اوي اوي اوي الاختراع ده تصنيعه كلف 500 جنيه هتصدره للخارج على الاقل الواحد ب 10 الاف دولار يعني حوالى 60 الف جنيه مصري
وده هيزود من الاقتصاد بتاعنا كتييير
وكمان انا كل يوم اكتشف حاجه جديده هزودها للاختراع