قديم 08-11-2011, 07:33 PM
الصورة الرمزية Eng/salwa
Eng/salwa Eng/salwa غير متواجد حالياً

من انا؟: ام لثلاثة رجال(خالد-عمرو-طارق) و مهندسة اتصالات
التخصص العملى: تدريس كمبيوتر
هواياتي: حفظ القرآن

Eng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond repute
افتراضي رد: كيف تكسبين رضاء ربك بكسب مودة زوجك

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة HaMaDa-ToUBaR مشاهدة المشاركة

بالنسبة للشباب الى لسة مفيش اى حاجة خالص ولا خطوبة ولا غيرو

فى بجد عقد كبيرة بين الطرفين ... بمعنى ان البنات الكلام الى بيقولو مفيش ولد محترم ونادر وطبعا ليهم حق من كمية المعاكسات الى بتحصل ... دة غير قصص الحب الفاشلة سواء كانت تجربة او شافتها من واحدة صاحبتها

الاولاد نفس الحكاية مفيش بنت محترمة او نادر تلاقى بنت محترمة .. ( انا مش اقصد بالكلام دة اهانة لحد انا بتكلم ع الواقع الى بيحصل ودامى ... اوعى حد يفهم غلط .. معايا يا بشمهندسة )

طبعا حضرتك عارفة وبتشوفى ان نسبة كبيرة جدا جدا جدا من البنات انهاردة لبسهم ملوش علاقة ولا بالادب ولا بالاخلاق .. وطبعا لازم هيلفت النظر ولازم هيسمعوا كلام مش هيعجبهم .. انا كان فى كتير يتضايقو لو مسمعوش تعليق

انا ليا اخت اصغر منى ب 3 سنين لما بتجيب هدوم او لما بتعمل حاجة بتسألنى رائى ..
انا بقولها البسى الى نفسك فية بس يكون لبس محترم ميلفتش النظر .. اخرجى مع صحباتك واضحكو بس بصوت واطى وانبسطو بس خلى بالك دايما ان تصرفاتكم متكونش غلط
اشكرك على مداخلتك و اللى انا بحاول اعمله فى موضوعى هذا انى انصح بناتى و اولادى لبناء اسرة ناجحة و الله بحاول انصح البنوتات بس بدون ضغط و اقناعهم بكل النقط اللى بحس ان الازواج يشتكوا منها من (اهمال المظهر و الندية و الجدال و اللبس الغير مناسب خارج المنزل وخلافة ) كل ما استطيع الاشارة و النصح به بما لا يطغى على وقت بيتى و زوجى و اولادى لان بصراحة فيه مواضيع كثيرة فى المنتدى تشدنى و امنع نفسى من التجاوب و التواصل بالرد لانى كده سوف اهمل بيتى و اناقض اقوالى التى اوصى بها بعدم اهمال البيت و ربنا يقدرنا جميعا على اصلاح ذات البين و الالفة و الاحترام المتبادل بيننا كاعضاء محترمين لمنتدى محترم

اللهم ياجامع الناس ليوم لا ريب فيه اجمع على ضآلتى

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم