قديم 27-10-2011, 03:55 PM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مانوال ام اتوماتيك ....ما تدفعش كتير وتركب مانوال .........ليييييييه؟؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة romioromio مشاهدة المشاركة

السلام عليكم

عندي استفسار بسيط

انا شايف قاعده عامه في المنتدي هنا
لما حد يحب يشتري عربيه غاليه كله بيقله حرام تدفع غالي وتركب مانوال هات اوتوماتيك

عايز اسال ايه الميزه يعني او العيب برده

مع ان الاوتوماتيك لو حصل حاجه بسيطه العربيه بتقف خااااالص وتصليحه نااااار خصوصا ان العربيه غاليه خلقه كمان الصنايعيه ملهمش فيه قوي او مش منتشرين زي المانوال

كمان متعة القيادة في المانوال افضل ومحدش يقول استب ترونيك لانه اوتو برده
وليه الواحد لو حيشتري غالي يجيب اوتوماتيك ايه الميزه يعني وليه اغلي بحوالي 10 الي 20 الف في نفس السياره

انا عن نفسي افضل المانوال حتي لو بي ام الفئه السابعه

انا نفسي من زمان وحلمي اشتري عربيه سكودا فانتازيا ولو ربنا وفقني حشتريها فل بس مانوال

حيكون ايه الضرر من المانوال فيها وليه حتقل من برستيجها.......وايه الميزه الكاسحه اللي حتعود عليا من الاوتوماتيك فيها

على فكره انا شوفت معظم العربيات فى المانيا مانوال نادر لما بلاقى اوتوماتيك

هى فى بس مش كتير زى المانوال

بالنسبه لمصر الاوتوماتيك رحمه من ربنا علينا

المانوال ده يبقى المانيا و اى دوله تانيه غير مصر

طبعا انت عارف الطرق المصريه الجميله بتاعتنا
R OSE4U