قديم 12-09-2011, 04:24 PM
blade2011 blade2011 غير متواجد حالياً

blade2011 is a jewel in the roughblade2011 is a jewel in the roughblade2011 is a jewel in the rough
افتراضي رد: محتار يا جماعة بليز وارجو المساعدة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة akerima مشاهدة المشاركة

مش عارف اقولك اية بصراحة - انت عندك مليون حق بس للاسف اللي عامل في بلدنا كده ان المنظومة من الاول غلط - يعني تقدر تقولي لية مصر كلها ركبت الفيرنا مع ان التوكيل اسوأ توكيل دا غير الصناعة اللي زي الزفت وكلها عيوب؟؟؟ - والله انا مابعيب في الفيرنا ولا حاجة عشان ملقيش شتيمة بقيت الموضوع - والغريب ان الناس بتدفع فيها الفلوس دي كلها حتي لو الغبور كل شوية عمال يزود في تمنها وطبعا اللي عايز بعد كدة يبيع حيبيع بالغالي مهو اصلا دافع فيها غالي واكيد لما يبيع حيشتري بالغالي (الدائرة المفرغة اياها) - طب اية البدائل؟؟؟؟؟؟؟؟؟ للاسف يا الفيرنا والانوس اللي قطع غيارهم علي قد ادينا بس للاسف مش قد كدة يا الاوربي عربية كويسة ومشاكلها قليلة بس قطع غيار نار وصعبة يا الصيني اللي لا كده ولا كده

كل ما سبق رايي المتواضع الذي قد يتفق مع البعض اولا يتفق - والاختلاف في الراي لا يفسد للود قضية
سدقنى ياباشا لا خلاف ولا حاجة بالعكس انا مبسوط جدا من نقاش حضرتك الراقى والمحترم انا كنت يعنى مصمم على اللوجان بطريقة يعنى لا تتخيلها لدرجة ان لما كان حد بيقولى الصيانة وقطع الغيار واللى معاة رينو الله يعينو كنت دايما بدافع عنها جدا لكن اللى شوفتة لما زميلتى قدام عينيا اخدت اليو تيرن واتخبطت وودتيها التوكيل لقيت هايتكلف زيادة عن 3000 جنية وفى اية باب وشوية هبل سدقنى مش حاجة بدات افكر ميييييييييييييييييييييييي يييييييييييييييييت مرة اللوجان كعربية اكيد تتفوق عن الفيرنا والانوس وحتى الاوبترا فى رايى لكن كاعتمادية فى السوق لا لازم اللى يجيبها يكون عامل حسابة انة هايصرف عليها اذا قدر الله وجرالها حاجة والواحد يعنى هاجيبها بالعافية وكمان اقساط يبقة فعلا اللوجان بالنظام دة مش هاتنفع معايا ( للتنوية انا جبت مثال اللوجان عشان دى سيارة اوربى وانا كنت مستقر عليها جدا جدا ) بس انا حسيت ان برغم كل عيوب اللانوس انها احسن من الفيرنا ولا انتا اية رايك بصراحة انا روحت شوفتها لقيت انها مش فارقة كتير فلا عن الدايو لانوس 2007 و 2008 بس يهمنى بجد اسمع وجهة نظرك انا سمعت ان الشيفرولية فيها مكونات صينى بس بردة لما سالت ميكانيكى قالى بردة الدايو كان فيها مكونات صينى