قديم 10-08-2011, 06:14 PM
kingbrazile kingbrazile غير متواجد حالياً

kingbrazile is on a distinguished road
افتراضي رد: عاوز اوبل وخايف

ياجماعة من الاخر الناس الى بتقول قطع غيار نار محدش فيه راكب اوبل قطع الغيار اغلى حاجة بسيطة من الكورى وتقريبا فى نفس سعر اليابانى انا بتكلم عن الاوبل فيكتر او الكورسا الموديلات القديمة شوية لغاية مثلا 2003
يعنى انا لسا شارى سير كاتينة لعربيتى الكورسا بتاع الاوبل 60 جنيه وبتاع لانوس 50 جنيه وفلتر الهواة والبنزين سعر الواحد 35 سير دينمو الاصلى 85 جنيه هو اغلى حاجة ديسك والاسطوانة 1100 جنيه وطول ما انت سوائقة محترمة ومحافظ على العربية مش هتصرف كتير ده فى اى عربية مش الاوبل بس وموضوع الاخ الى ناوى يشترى عربية فعلا لازم تكون حال نظيفة علشان صاحبها ممكن يكون مبهدلها اوى وفتحة معاها فعاوز يخلص منها وده ناس كتير بيعملو يشترى عربية ويبهدلها جامد لانه معفن فى سوائقة وبعد كده يديها رشة من برة وينزل يلبسها لاى حد ويقولك دى عربية احسن من الزيرو زى التجار الشاطرين بتوع السوق وبعدين لو انت حسبتها صح هتلاقى العربية الالمانى ركوبة محترمة عربية قوية ثبات عامل امان اعلى لقدر الله وفى النهاية هى هى لو انت بتروح للمكانيكى فى الكورى كل شهر هتروح فى الاوبل كل 3 شهور يعنى العملية تقدر تقول زى القسط والكاش طبعا القسط بتدفع فيه فلوس اكتر بس على فترات وفى النهاية هى نظرية