قديم 09-08-2011, 12:38 AM
الصورة الرمزية memodina1
memodina1 memodina1 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد مصطفى..01223907706
التخصص العملى: محامى..حقوق عين شمس
هواياتي: السوفت وير وعالم السيارات

memodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الريداتير ونصيحة لوجة الله ارجوكم ساعدونى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة NASERELFHHAM مشاهدة المشاركة

ده اسمه سيليكون حرارى علشان يمنع التهريب للمياه عند سخونتها وبيكون طبقه مثل الجوان ما تخافش ما دام ما فيش تهريب لبخار الماء

يعنى طالما نسبه المياه سليمه ولا تنقص لا داعى للقلق

وابقى حطلها مياه خضراء أو حمراء علشان ما تصديش تانى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Viva4ever مشاهدة المشاركة

متقلقش مش كل انواع الحام بتفك من الحرارة ولو فرضنا انه فك رغم ان ده صعب هتسمع صوت
التسريب يعنى مش هتمشى والعربية مفهاش مياه .انشاء الله خير ومتقلقش

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد فيصل مشاهدة المشاركة

من الممكن ان يتم غلق اى خرم بتلك المادة
الافضل ان تقوم بتنظيفة باستخدام ماكينة التنظيف فى اى محطة موبيل محترمة
بدل كل ما سبق عليك واستعمال الماء الاخضر ولن تجد اى صدأ ابداً بالاضافة ان الماء الاخضر مفيد للنظومة الخاصة بالتبريد كاملة
والله يا جماعة طول عمرى بحط مياة خضراء ومش عارف بقى صدا ازاى تعفوا والله سالت علية فى التوكيل كان باكثر من 900 جنية والله العظيم
حزنت جدا قلت انا عبيط انى افكة اساسا هههههه دا غالى اوى
المهم انهاردة جريت بالعربية وتكيييف وحوار الحرارة مظبوطة الحمد لله وبصيت على الخرطوم اللى فوق جايب من الريداتير من قوف كدة لقيتة منفوخ وكابس يدوب 5 دقايق لقيتة بيهدى ويطرى يعنى زى بيفسى نفسة هل دا طبيعى ولا اية ولا كدة بينفس فى الريداتير من مكان الجيل وكدة وللعلم انا مش ملاحظ نزول مياة من اى حتة من اى مكان محطوط فية الجل دا وهل انى لما قطع الجوان عشان يظبطة وحط مكان القطع جيل يبقى كدة تمام والجيل هيعوض القطع ولا اية معلش وشكرا اوى اوى على المشاركات والله انتم اكتر ناس محترمة ومنتدى موثوق