قديم 31-05-2009, 12:42 AM
الصورة الرمزية oldman
oldman oldman غير متواجد حالياً

oldman has a reputation beyond reputeoldman has a reputation beyond reputeoldman has a reputation beyond reputeoldman has a reputation beyond reputeoldman has a reputation beyond reputeoldman has a reputation beyond reputeoldman has a reputation beyond reputeoldman has a reputation beyond reputeoldman has a reputation beyond reputeoldman has a reputation beyond reputeoldman has a reputation beyond repute
رد: أدعو كافة الاعضاء للقراءة بعقلانية و دون هجوم بدون مبرر

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmed Anwer مشاهدة المشاركة

هوا الموضوع اتطرح بطريقة مش صح ،،

متزعلشي مني يا اولد مان ،،

الموضوع بصيغة يا اعداء الصيني ،،

رايكم غلط !!!!!!!!!!!

انا كنت عامل موضوع في منتدي اخر ،،

باناقش فيه السيارات الصينية

بس باسلوب اخر ،،

امتي هتغيروا رايكم في السيارات الصينية ،،

هانقله ان شاء الله المنتدي هنا ،،

لما موضوع حضرتك ياخد وقته

علي فكرة انا مش من أعداء الصيني

انا من اعداء المخاطرة بس ،،

و انتا في الصيني بتخاطر بتلت حاجات ،،

1- الجودة و الاعتمادية ..................... عشان مالهاش تاريخ و تجارب سابقه نحكم عليها

2- التوكيل ...................... معظم توكيلات الصيني في مصر مغموره

باستناء ابو الفتوح و البافارية

3- توافر الصيانة و قطع الغيار و ما يترتب عليهم مستقبلا من اعادة البيع

عشان كده لما حد بيسأل علي العربيات الصيني

بقوله خليك مع اسبرانزا و بريليانس ،، نسبة المخاطرة اقل لقوة توكيلاتهم
اخى احمد انا مابزعلش اطلاقا لان الموضوع مطروح للمناقشة وانا بتكلم عن تجارب فعلا لانى املك سيارتين صينى بى واى دى و توكيلها شركة الامل بجد ناس محترمة جدا وانا جربتهم لانى عامل بيها 15000 كم ومفيش ولا شكوة من السيارة للان الا الصيانة الاعتيادية والناس متعاونة جدا وقطع الغيار متوفرة انا بكلمك عن توكيل الاسكندرية

اما السيارة الثانية فهى اكسبلوجن انا عامل بيها 1600 كم وتوكيلها طارق اسماعيل وطبعا كلنا نعرف خبرة طارق اسماعيل فى مجال السيارات وشغال فى السيارت الصينى جامد اوى وعملت صيانة الالف ومفيش اى مشاغل

فلما تكلمت عن السيارات الصينى لازم اتكلم عن تجربة لانى عارف انى بدخل بذلك حقل الغام ولا بد ان اخرج منة باقل الخسائر ههههههههههه

على فكرة انا منتظر موضوعك شوقتنى اوى علية واشكر تشريفك للموضوع