قديم 22-05-2009, 09:48 PM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حادثه في جهاز الاشعه بدار الفؤاد .. بين الاهمال و الفساد

حمدلله على سلامة الوالده يا أستاذ سامح ! أنا يمكن أول واحد قرأت الموضوع بعد كتابته ! بس ما كانش

عندى المعلومات الكافيه لآدلى بدلوى مثل الآن ! هذا بالاضافه عفوا كان عندى شغل شويه تقيل !

المهم و قبل الدخول فى تفاصيل - أهم حاجه دلوقت تظبيط سكر و ضغط الوالده لآن الارقام اللى انت ذكرتها

دلوقت مع السن و الله أعلم فيه ايه كمان لا نعلمه كله على بعضه كده موش كويس و محتاجه فى رأيى و طبعآ

انت ح تتنرفز ! محتاجه الى تظبيط فى مستشفى و لا أرشح العلاج فى المنزل ! استخير ربنا و شوف مكان

محترم بلا فؤاد بلا فاروق !

ثانيا : حكاية عمله من جيب الممرضه دى كلام فاضى لآن الخبطه كانت فى الرأس يعنى الممرضه كانت خلف

الجهاز و أنا أشك فى ذلك ! لآنى حضرت مع زوجتى كشف رنين مغناطيسى و وضعوا فى أذنيها كاتم صوت

من شدة الصوت و لا كان فيه ممرضه فى الغرفه و لا حد يقدر يقعد فيها ! أنا اللى قاوحت بس كان بينى و بينها

ييجى 10 متر من الآمام و لا يمكن يكون شىء من الخلف لآن المريض بيدخل فى زى أنبوبه من جهة رأسه و من

الجهه الآماميه للجهاز و طبعآ ساعتى و نظارتى و موبايلى بالخارج بس نسيت المحفظه و كروت الكريديت فيها

اتمسحت ! و أنا كمان انطرشت ! اذن ايه اللى حصل ؟؟ أكيد الجهاز ده كان فى الصيانه و أحد الفنيين نسى ربط صاموله كويس أو

كان فيه صاموله على الآرض و فى الحاله دى ح تخبط الوالده أول الجهاز ما يشتغل مباشرة ! أمل لو الخبطه

كانت بعد شويه يبقى كابل من داخل الجهاز ! و فى كل الآحوال دى مشكلة الطقم الموجود كله لغاية مدير

المستشفى ! و لايمكن الممرضه تعترف على نفسها لو هى الغلطانه ! لكن ممكن تعترف على أبوها لو

ح يمس الدكتور أو أكل عيشها شىء ! اعمل أقصى ما يمكنك و لكن زى ماقلتلك ماتضيعش وقتك معاهم

لآن الوقت ده الوالده أحق به من الانتقام منهم و الله سبحانه و تعالى هو المنتقم الجبار .

Dr. Bolbolan