قديم 28-06-2011, 02:40 AM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute
افتراضي رد: محتاج رأى الخبراء { رينو سكالا (vs) بروتون ساجا }

للتوضيح فقط
رينو سكالا هو طراز من نيسان صني - يعتبر اخر شكل للنيسان صني قبل وقف انتاجها في اليابان و احلالها بالتيدا
و تم نقل خط الانتاج الى كوريا في مصانع سامسونج ( من المعلمو عن شراكة بين رينو و نيسان و سامسونج ) حيث لا يزال بيع السيارة باسم نيسان صني في الخليج من مصنع كوريا و لكن يتم تسويقها هنا في مصر باسم رينو سكالا
يعني انت بتشتري سيارة ياباني تجميع كوري بضمان اوروبي
قطع غيارها متوفرة
توكيل محترم
امكانيات و شكل متميز ( من رأيي )
ولا مجال للمقارنة بالساجا
انا كنت حجيب الساجا و لكن مكانش في نصيب
سيارة حلوة - لكن مشاكلها ان توكيل عز العرب مبالغ جدا في قطع غيارها - جدا جدا يعني سرقة عيني عينك و اسمع ان تيل الفرامل ب 500 جنيه و هبل
السيارة استهلاك الوقود عالي و تجاوب الفتيس الاوتو مش مبهر لانها فئة اقتصادية من السيارات على عكس الاسكالا فئة السيارات العائلية صغيرة الحجم
انا دخلت منتديات ماليزية كتير - بيقارنوا سياراتهم بالصيني و اخرهم يقارنوها بالكوري مش الياباني
توكل على الله و هات السكالا سعرها ممتاز جدا