قديم 14-06-2011, 01:42 PM
الصورة الرمزية mahmoudey
mahmoudey mahmoudey غير متواجد حالياً
من انا؟: محمود عادل
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: الرياضة

mahmoudey has much to be proud ofmahmoudey has much to be proud ofmahmoudey has much to be proud ofmahmoudey has much to be proud ofmahmoudey has much to be proud ofmahmoudey has much to be proud ofmahmoudey has much to be proud ofmahmoudey has much to be proud of
افتراضي رد: للمـوظفيـن فقـــــط !!!!!!!!!!!!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mar mar مشاهدة المشاركة

انا بشوف ان الشغل بتاع ساعتين تلاته ده يبقي ممل اوي انا بحب الشغل 24 ساعه وعندس استعداد ابات في الشغل كمان لو عندس شغل كتير وساعات ابقي بشتغل في الشغل ولما اروح اكمل شغل
بص بتختلف من مكان ومن طبيعه عمل واخري وشخصيه وتانيه انا عن نفسي بمل لما بلاقي نفسي فاضيه وبشغل نفسي في اي حاجه علشان اشتغل وممكن اشتغل شغل مش شغلي بس علشان اشتغل
وبعدين البلد محتاجه كل دقيقه انك تشتغل فيها يعني لو فضيت دور علي اي شغل تاني تعملوا
عند حضرتك كل الحق فى كلامك

بس أنا ماقصدتش أن الكلام ده بمزاجنا انا أقصد أن فعلاً فيه ناس كتير طبيعة شغلها "مافيشهاش شغل" أو الشغل قليل
يعنى هو مالقاش شغل وماشتغلش

واللى انا كتبه ده قصدى منه أن حرااااااااااااااام الطاقات البشرية ديه تبقى غير مستغلة
يعنى ممكن اللى ماعندوش شغل خلاص يروح بيتهم يعمل حاجة مفيدة (يلعب رياضة - يشتغل شغل تانى - ينتج فى أى مجال تانى) طالما بقى عنده وقت ملكه "مش ملك الشغل اللى بيقعد فيه فاضى"