قديم 04-05-2009, 05:48 AM
الصورة الرمزية drift
drift drift غير متواجد حالياً
من انا؟: osama drift
التخصص العملى: طالب باكاديمية المستقبل
هواياتي: سباق السيارات والسرعة

drift has much to be proud ofdrift has much to be proud ofdrift has much to be proud ofdrift has much to be proud ofdrift has much to be proud ofdrift has much to be proud ofdrift has much to be proud ofdrift has much to be proud of
افتراضي رد: دليل الاعطال و الاصلاحات للفيرنا

الفيرنا من راءي انها سيارة فاشلة بكل المقايس انا ليا واحد صاحبي عندة فيرنا 2007 1600سي سي في عيوب كثيرة في تقفيل السيارة مثلا المحرك هو قوي وعزمة عالي مقولناش حاجة بس الاهم مش القوة والعزم لازم يكون في تحمل لان محرك الفينا لما بيسخن بيهرب زيت ودي دايماااا موجودة في الفيرنا ومشهورة جداا في تسريب الزيت من المحرك وثانيا العفشة الورق لا يوجد تحمل في عفشة السيارة نهائيااا والعفشة ادئها غير مجدي علي السرعات من اول120مش بيبقي في ثبات نهائي بسبب قلة التحكم ووزنها خفيف للغاية بحس ان وانا راكبها اني بسوق سيارة لعبة ملهاش رهبتها وثباتها علي الطرق اللي عايز يركب فيرنا ميزودش عن سرعة 120 وميمشيش بيها كتير لانها بتضعف بسرعة دة غير عيوب شكل التابلوة التابلوة شكلة قديم جدااا وكلاسيك للغاية ومفهوش اوبشن وفرامل العربية مش ABSدي احد عوامل ضعف السلامة بالسيارةانا جربت السيارة كتير ومش عجبني فيها الا الكراسي فقط لا غير لكنها سيارة فاشلة بكل المقايس والدايو الانوس احسن منها بمراحل