قديم 15-01-2011, 04:50 AM
Hamada_El_Sh3er Hamada_El_Sh3er غير متواجد حالياً

Hamada_El_Sh3er has a spectacular aura aboutHamada_El_Sh3er has a spectacular aura about
افتراضي رد: لو معايا 1000 جنية وعايز أعمل عدة صوت.... ينفع ؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Injection مشاهدة المشاركة

أيوه ياباشا, الأمبليفاير amplifier هو الأسم الحقيقى للجى أم

كلام بتاع السماعات هو نفس كلامى ياباشا, بس شيل الصب السيمفونى وحط بداله صب بايونيير أو كينوود, خصوصا أن فرق السعر مش هيكون رهيب, بس فرق القدرة والصوت هيكون جبار, السيمفونى سمعته معروفة أنه للأسف مش قد كده, وكمان الصبات أقل حاجة 1000 وات, اللى يخلى حضرتك تجيب صب 800 أو 700, طب ماطقم سماعات 500 وات مثلا أحسن منه.

الموضوع بالسماعات والجى أم والصب بصندوقها هيكلف حضرتك حوالى 1000 جنيه أو أزيد شوية, بس هيبقى عندك بيز رهيب من الصب, وصوت متقسم كويس من طقم السماعات اللى راكب على الجى أم, غير أصلا السماعات اللى راكبة على الكاسيت, يعنى هتعمل شغل كويس قوى.

وممكن برده ماتجيبش سماعات خالص وتركب صب وأمبليفاير قناتين, ومعاهم السماعات اللى راكبة أصلا على الكاسيت.

أو طقم سماعات كويس فى حدود 400 أو 500 وات, وجى أم 400 أو 250 حتى وهتسمع صوت كويس جدا.

كلام حضرتك سليم و 100 /100 بس انا لازم اركب سماعتين على الأقل بإستاند ورا الكنبة لأن السماعتين اللي نازلين في الفيرنا هما جولدي والواحدة منهم 60 وات
ومش بقدر أعلي صوت الكاسيت على اكتر من 10 لأني بحس إنهم هيتقطعوا
إنما بخصوص سماعات الأبواب دي مش هفكها إلا إذا كنت هركب بدال منها لأنها صوتها دائري وجميل
بس في طلب صغير من حضرتك بقى
هل الصب البايونير أو الكينوود ده بيبقى فعلاً كويس ولا اخليني في بازوكا
اكتر نقطة محيراني هي ( صب ولا بازوكا ) معلش أنا بحب البيز أوي
فعايز أسمع حاجة جامدة وفي نفس الوقت نقية
ياترى أيه الأحسن
وكمان موضوع الصب أو البازوكا هل بييجوا جاهزين بالصندوق ولا انا لازم أعمل لهم صندوق
وياترى الصندوق ده عشان يبقى كويس اعمله فين وازاي
وياريت لو تعرف حد كويس جوة القاهرة تقولي على عنوانه