قديم 15-12-2010, 02:14 PM
الصورة الرمزية aymangalal
aymangalal aymangalal غير متواجد حالياً
من انا؟: بنى ادم
التخصص العملى: محلل بيانات - معد تقارير
هواياتي: الانترنت - القيادة -البحث عن معلومات

aymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond repute
افتراضي رد: لوحة أجهزة القياس (التابلوه ax

شكرا على المجهود الجامد ده وانا كنت عملت موضوع بسأل فيه عن شرح للتابلوه بس ياريت لو حضرتك تتكرم وتحطلنا الشرح الجميل على صورة للتابلوه سواء واقعية(من العربية) او من كتالوج لان فى لمبات كتير مطفيه(مش شغاله يعنى) والواحد مش عارف مكانها فين اصلا
بالنسبة للنقطة رقم 14 ممكن شرح اكتر ايه هوه نور التحديد ده(قصدك الصغير)؟؟
انا عندى لما بنور النور الصغير (التابلوه- والفانوس الخلفى بالليل-والفوانيس الامامية بنور ضعيف كده) بيبقى لون اللمبة فى التابلوه اخضر ومدى شكل كشاف ولما اشغل الواطى مش فاكر نفس اللمبة ولا غيرها بتنور اخضر بشكل كشاف فى خطوط مايله والنور العالى لمبه زرقاء شكل الكشاف برضه
بالنسبة للنقطة 17 فين لمبة الشبورة الخلفية دى؟؟؟!!!!
الميكانيكى قالى ان دى بتزود قوة مروحة التبريد وعلى فكرة الزرار ده عندى بينو لوحد ولما ادوس عليه بينطفى وماعرفش بتاع ايه لغاية دلوقتى
معلش برضه استفسار مدور!!!
تحت التارة ع الشمال فى بكرة بتاعة تعلية وتوطية اضاءة العدادات والمفروض جنبيها زرار تانى مكنه فاضى عندى مش عارف بتاع ايه ممكن تقولى؟؟؟
وبرضه تحت الجزء بتاع هوايات الكيييف وتحت الطفاية على طول فى زرارين واحد مرسوم عليه عربية(بتاع ايه؟؟؟) والتانى مرسوم علية كورة ثلج هل ده بتاع تشغيل التكييف؟؟
وبين الزرارين دول فى طبه تحتيها مكان لحاجه مدورة وفى بعض الموديلات بلاقى مكانها مفتاح عامل زى بتاع درجات التكييف المدور 0-1-2-3-4 وفى عربية شوفتها ع النت لقيت واحد مركب عداد فى المكان ده ممكن توضيح بصور لو امكن؟؟؟؟؟؟؟؟
والف شكر