قديم 08-12-2010, 09:22 AM
الصورة الرمزية سيف الدين سعيد
سيف الدين سعيد سيف الدين سعيد غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان بسيط
التخصص العملى: مهندس ديكور . ومدير اداره بالتليفزيون المصرى .
هواياتي: الفن

سيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond repute
افتراضي رد: صاحبى قرر يشترى جاك بى 15 ممكن مساعدة؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aymanlaw مشاهدة المشاركة

الأخ الفاضل: اليك اماكن تواجد التوكيل والصيانه -الوكيل --شركة هورس موتورز -شارع البطل احمد عبد العزيز--الجيزه --مراكز الصيانة--الجيزه--بأبورواش طريق مصر الأسكندريه الصحراوى بجوار شركة فيروز .القاهرة
--مركزكوين سيرفس --طريق السويس .الأسكندرية --محرم بيك --المنطقه الصناعيه .

بلنسبه للسعر الحالى هو 78 الف جنيه.السعر قد زاد بعد معرض (اوتوماك اخبار اليوم )بدأ ب74,900 ثم الى 77,900 وبدأ من موديل 2010 حتى موديل 2011 والفرق فى المودلين هو كتابة سنة الصنع على الزجاج فقط لاغير حتى الأن .
وسبب رفع السعر هو :رفع ضريبة الجمارك الأخيره من حوالى اربعة اشهر --اعتقد فى اوائل شهر 7 /2010 ....
من حيث عيوب السياره ---الحمد لله و الله أكبرمن عينى فلايحسد المال إلا صاحبه
فا بعون الله لايوجد عيب يذكر هذا عن نفسى اما لو فى اى تعقيب من الأخوه المالكين فأننى اعتقد انه لو لاحظو شىء فجميعهم محترمين وصادقين فلن يبخلو او يتوارو فى ان يظهرو اى شىء فيه عيب لأنه فى النهايه سوف يكون مصلحة تعم على الجميع ---ويارب مانسمع اىشىء سوى كل خير للجميع ...
بلنسبه للتوكيل فيجب ان تلاحظ كل شىء معهم لأن التوكيلات كلها على شكل واحد لأنه فى النهايه الأداره مصريه ودى فى حد زاتها مشكله يعنى الشىء الوحيد الذى زعلنى منهم هو فى صيانة الألف (ولسه معملتش صيانه غيرها حتى الأن لأنى لم اصل الى الخمسة ألاف)انهم اجبرونى ان اضع زيت عشرة الاف بدلا من خمسة الاف بحجة ان زيت الخمسة الاف غير موجود وقالولى ممكن تجيبه من بره واحنا نغيره عادى ولكنى كنت مستعجل وغيرت لزيت عشرة الاف وطبعا فى صيانة الخمسة الاف مش هغير زيت هغير بعون الله فى صيانة العشرة الاف او حسب رأى اهل الخبره وبعدين ميغلاش على العربيه اننى اغير زيت جديد حتى ولو كان قبل الميعاد لأنك فى النهايه بتكسب عربيتك ده كل شىء عن العربيه --ويارب اكون وضحت بعض مما حضرتك طلبه --وبلتوفيق ان شاء الله
كلام ايمن باشا كله مظبوط . الا انى فى مركز الخدمه فى ابو رواش ( ودا طبعا لأن المركز لسه تحت الإنشاء ) كنت محتاج اعمل ظبط زوايا وترصيص عجل . وللأسف قالولى ان الجهاز موجود بس لسه مانزلش عليه سوفت وير . وبرضو قالولى ممكن تظبط زوايا وترصص بره . قولتلهم متأسف انا حانتظر لصيانة الـ 5000 وحاعملهم هنا فى التوكيل . بس دا كل اللى عندى لغاية دلوقتى . اما غير كده كله عندى ماشاء الله مميزات .

Saif El Deen