قديم 25-11-2010, 03:17 PM
الصورة الرمزية samirayad
samirayad samirayad غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الهندسه الميكانيكيه والكهربيه

samirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هل شراء الأوبل المستعمل في هذا الزمان جــــــــــــــــنـــــــ ـون

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmed_lol2007 مشاهدة المشاركة

بصو يا جماعة يالى كلكم متحاملين على الاوبل
أنا احب أوضح إن الاوبل مش وحشة زى ما معظم الناس متخيلة
بدليل أنها أحسن من كل الدايو والهيونداى والانسر والصنى وأنا عارف إن كلهم مش من مستواها
بس فرق الموديل بيفرق من عربية زيرو الى عربية موديل تسعينات زى اللى معايا
وأحسن من البيجو الى فى سنها اللى هيا 405 وزيها زى الالفا روميو 156 والبيجو 406 وأحسن من الابيزا والكوردوبا
وزى الاوكتافيا a4 إن لم تكن أحسن منها
وكل دة أنا بتكلم على الفيكترا B بدأ من أول موديل اللى هوا أخر سنة 96 الى 2003
شوفو ثباتها وأمانها اللى الناس بتقارنو بالالتنرا والسيراتو ومحدش بيقتنع غير لما بيجربها
شوفو صاجها اللى لو دخل فى النترا أو سيراتو هيبهدلها شوفو قوة موتورها اللى لغاية دلوقتى بقطع بيه لانسر وفيرنا وصنى والنترا وسيراتو وغيرها وغيرها كتير
أنا حبيت أوضح إن الكل هنا جاى على الاوبل ومحسسنا إننا راكبين كارو
بس عموما أنا عندى الاوبل بميت كورى ويابانى ومش هبيعها الا لما ربنا يكرمنى
وأقدر أجيب BMW 325 E46
غير كدة الاوبل مكفيانى بكماليتها وركوبتها البشوية وشكلها اللى عمره ما هيقدم وسحبة مرايتها الروعة وقعدتها اللى تفرق عن أى عربية اسيوية وثباتها الجبار اللى المفروض إنه لا يقارن بالاسيوى غير بالسوبارو وبعض سيارات الهوندا الجبارة وبعض السيارات القليلة الاخرى
وياريت محدش يقارن بلانسر إيفوليوشن عشان دى فئة أخرى من السيارات
للأسف

أنت مأخدتش بالك مما نعنيه جميعا

من أول

ماحطينا حلة العدس على النار

قال رسول الله

إن الله ليملى للظالم ............حتى إذا أخذه .....لم يفلته

صدق رسول الله

م/سمير