قديم 22-11-2010, 09:05 AM
الصورة الرمزية Injection
Injection Injection غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان يعيش و يتعايش
التخصص العملى: تانية تجارة
هواياتي: Everything

Injection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مشروع رأس تريلا MERCEDES ACTROSS

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moustafa_saad مشاهدة المشاركة

اياك تعمل كده
العربيات النقل مقرفه جدا ومشاكلها كتير ده غير المرور وارفه
وكمان السواقين حايطلعوا عينك وحيسرقوك
لو مكنتش ابن كار فى الموضوع ده فعلا متقربش منه
انا بكلمك عن تجربه فى التعامل معهم لان كنت فى شرمة مقاولات وعندنا 10 عربيات نقل وطلع عينى انا وصاحب الشركه فى التعامل معهم لغاية لما خلصنا من العربيات برخص التراب

بصراحة هو ده الكلام, الراس هتكلفك جامد وفيه مشاريع كتير تتعمل بسعر أقل, وسوق النقل سوق أحتكار, لازم يبقى عندك حد تنقله الأول, تبقى واثق يعنى أنك هتستعمل التريلا, وسواق محترم وأبن ناس ومخضرم فى السواقة, والأثنين نادر جدا لما تلاقيهم.

ده غير أن المشروع بيفكرنى بتجارة المواشى, ممكن أحط فلوسى فى عجل مثلا, وفى ثوانى الاقيه أتفيرس أو جاله مرض مميت أو داسته عربية أو وقع من السطح أو أنفجر. ألخ, المثال الغرض منه التشبيه فقط, وحضرتك عارف طرقنا ونسبة الحوادث اللى عليها قد أيه.

أنا بقى الروسى بتاعى أحسن من معلوماتى عن النقل, بس الكلام اللى فوق كلام عام على أى مشروع.

حكمة الشهر: ذاكر تنجح, غش تجيب مجموع

عذرا لقلة تواجدى بالمنتدى, تجارة بقى وأخر شهر بتاع الشغل كله.