قديم 26-10-2010, 03:37 PM
الصورة الرمزية RENAULT 18
RENAULT 18 RENAULT 18 غير متواجد حالياً

RENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond reputeRENAULT 18 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اريد نصيحة من اهل الخبره في الرينو رينبو 97

بص يا باشا

أنا بصراحة لا اعرف الكثير عن الرينبو بس انا اسمع انها عربية محترمة جدا و قطع غيارها قريبة جدا من الرينو 9

و عموما كل حاجة موجودة و قطع الغيار التركي و السوق الاوروبية ما خلتش حاجة ناقصة و لو يا سيدي ما لقيتش جديد هتلاقي استيراد و اعتقد ان الفانوس ما بين 150 - 200 ج و الشنب الخلفي في حدود 100 ج (و دي تقديراتي الشخصية بناء علي خبرتي الشخصية)

موضوع التكييف ده ممكن يكون حواره كبير ،،، و ممكن يكون العيب في الكباس أو الثلاجة و دي حاجات هتصرف شويه كثير ، أما اذا كان صادق و العيب الوحيد هو كارته المروحة فده شئ بسيط ممكن تتغير و ممكن تتصلح ،، يعني هيبقي ليها صرفه باذن الله

و احب ان اؤكد لك ان العربيات الرينو محترمة جدا جدا و انا عن نفسي ركبت 18 و سوبر 5 و اخيرا لوجان زيرو

و ياريت تدور علي عربية تكون حالتها بيتي و تشتري دماغك ( يعني تكييفها شغال فعلا و البودي الخارجي جيد و تركب علي طول هيكون افضل من المجازفة و خصوصا ان امكانياتك محدودة و العربيات دي قطع غيارها غالية شوية و ممكن تصرف منك كثير )

و علي فكرة هناك برضه الكليو الفرنسي ( الهاتش باك ) موديلات التسعينات عربيات ممتازة و ممكن تلاقيها كمان في اوائل العشرينات.
نفسى أسأل حضرتك سؤال رفيع كده ؟؟؟ هو حضرتك سوقت الرينو 18 ؟؟؟
أو كانت معاك ؟؟؟
نفسى أسأل حضرتك كام سؤال عليها و معلش إذا كنت طولت عليك ؟؟

That is My Renault