قديم 18-08-2010, 01:58 PM
الصورة الرمزية sad-bird
sad-bird sad-bird غير متواجد حالياً

sad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تكييف سوزوكي ماروتي 800 cc

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Om Abd Allah مشاهدة المشاركة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الحمد لله رب العالمين وديت العربية لشركة التكييف وقال ما فيهاش حاجة وانها سخنت عشان انا المفروض اطمن علي مية الردياتير كل 3 ايام تقريبا خصوصا عشان الحر اليومين دول ....... وبس
انا دلوقتي بركبها عادي بقالي يومين ومافيهاش حاجة ولله الفضل والمنة ..

أولا مبروك على التكييف
ثانيا معلش كل حاجة في اولها بتاخد وقت على ما تتعودي عليها
ثالثا جو مصر اصبح كل يوم بيتجه للمناخ القارى ولذلك كل واحد متعود على حاجة معنيه سواء في العربيات او غير العربيات لازم يتعلم ويفكر ازاي يتصرف في الجاي جديد يعني في العربيات مثلا لازم تراعي موضوع المياة والكشف عليها رغم انك مش الفمروض تشوفي ده غير لما تحصل مشكلة في الحرارة وتبان عندك في التابلوة ، وفي الحر الشديد ده مينفعش اني افول البنزين فول تانك خصوصا اذا كنت هركن فترة في الشمس قبل ما اتحرك ده هيخلي ضغط الهواء يزيد في التانك وريحة البنزين تدخل في العربية ، في الحر الشديد برضة مينفعش اقرص على ماتور العربية ولازم في المشاوير البعيدة ادي وقت راحة للماتور وقدر الامكان اتجنب الحركة في الشمي فترة من 12 ل 4 ظهرا وفي الحر الشيد ده برضة المفروض اني مملاش هواء الاطارات على المقاييس المعتاده لأ لازم اقلل شوية عن الضغط المتعودعليه ............... إلخ إلخ إلخ إلخ

وربنا يرحمنا من اللي احنا فيه

إن العين لتدمع وإن القلب ليحزن وإنا على فراقك يا خالد لمحزونون
ولا نقول إلا ما يرضي ربنا
إنا لله و إنا إليه راجعون