قديم 02-08-2010, 01:50 AM
الصورة الرمزية Injection
Injection Injection غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان يعيش و يتعايش
التخصص العملى: تانية تجارة
هواياتي: Everything

Injection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عايز تسأل عن التعديل.؟؟في حاجة محيراك في التعديل.؟؟ حط سؤالك هنا وهتوصلك الاجابة.

أنا هحاول أجاوبك حسب معرفتى برضه:-

ال1500 ده موتور 2 كامة عادى وسعرها حوالى 2000 الى 2500 من غير جير بوكس, يعنى هتدخل فى 3000 جنيه بالجير بوكس وبتطلع 110 حصان.

ال1600 موتور مايفك سعره حوالى 7000 جنيه بكل حاجته مع العفشة, وبيطلع 175 بس المفروض ميشتغلش على بنزين أقل من 95 فخلى بالك من النقطة دى.

العفشة بتاعة المايفك هتاخدها معاه, بس ممكن تجيب مساعدين كونى أو EIBACH وتبقى ماشى بعفشة سباق بس سعر العفشة حوالى 4000 جنيه

والمايفك هيحتاج فرامل أقوى و شداد شاسيه وجنوط علشان تستفيد منه وتعرف توقفه عند حده.

ال 4 أبواب أنت لوعايز زجاج كهرباء بس كل الى أنت محتاجه البانل أو اللوحة البلاستيك بالزراير وسعرها فى حدود 200 للواحدة لكل باب من محل حاجات أستيراد, و 4وحدات رفع لكل زجاج الواحدة تقريبا هتبقى فى حدود 70 الى 100, وزيارة لكهربائى نضيف وشوية سلوك وبس.
أما الباب كله ده موال فى حد ذاته وسعره هيجيب 1000 للواحد وأحتمال يعدى كمان.

المرايات الكهربة صعبة حبتين لأنى معتقدش فيه مكان للزراير بتاعتها فى التابلوه.

ونزولة للحرفيين وكل حاجة هتتحل بأذن الله.

حكمة الشهر: ذاكر تنجح, غش تجيب مجموع

عذرا لقلة تواجدى بالمنتدى, تجارة بقى وأخر شهر بتاع الشغل كله.