قديم 25-07-2010, 02:02 AM
Alioz Alioz غير متواجد حالياً

Alioz will become famous soon enoughAlioz will become famous soon enough
افتراضي رد: هل الجراند تيريوس من السيارات الجديدة اللى تستحمل بعد الفولفو240

بص يا باشا ....

من رأيي ..... و الله الفولفو تكسب ....

انا معايا تريوس 5 راكب ..... و قبليها كان معايا لادا 2105 روسي ....

التريوس بوجه عام عربية شديدة و ممتازة و ثابتة بجد ........ بس لما آجي افتكر سواقة اللادا .... بجد اللادا حاجة تانية .....

طبعاً ح تسمع كلام من دا كتير ..... انت ليه مستحملها ؟ ... دي راحت عليها ..... شوف لك حاجة جديدة كدا تناسبك و تناسب وضعك .....

الكلام دا بيأثر على نفسية الواحد أي نعم ..... بس انا واحد فاهم عربيتي و فاهم نظامها .... و مريحاني في السكة و مدياني الأمان الكامل ..... ابيعها ليه ؟

انا اللادا بندم اني بعتها .... لولا بس ان واحد صاحبي قوي كان نفسه فيها و كان بيزن عليا بالشهور علشان ياخدها ....

طبعاً انا مش باذم في التريوس .... التريوس عربية ممتازة ممتازة ... ثابتة حتى في السرعات العالية ماشاء الله .... واسعة و مريحة و أأمن .....

لو حضرتك عاوز حاجة في قوة الفولفو .... ممكن بقى تدور على الأمريكاني ( الجيب ) ..... و لو ان الفولفو لا يعلى عليها بجد ....

و انا بشجعك على اختيارك للتريوس ... و ح يكون اختيار موفق ان شاء الله ....

التريوس للأسف مش 4×4 لأنها لو كانت كدا كانت بقيت أغلى من 156 ألف ..... و الكلام دا من التوكيل نفسه .... هى 2×4 .. لكن ح تلاقي شكلها يدي على 4*4 ...

لكن لو في حدود ميزانية حضرتك .... هاتها و اتوكل على الله .... مش ح تندم ...

العربية الحمد لله مخلصة ألف و 200 كيلو و مفيهاش خدشة ماشاء الله .... و ياما في الكيلوات دي اكلت مطبات و على 120 و 140 و العربية زي ما هى متزنة ثابتة .... استهلاك في البنزين موفر الى حد ما .... عربية احتمالية و محدش بيقول عليها كلام وحش ....

بالإضافة الى التوكيل المحترم .......

معلومة : التريوس 5 راكب : ياباني 100 %
التريوس 7 راكب : مكونات يابانية و تقفيل اندونيسي

ح تلاقي هنا حضرتك مواضيع بتتكلم عن التريوس ..... شوفها حضرتك و استفسر أكتر و اختيارك جه في حاجة محترمة جداً جداً ..... و ربنا يبارك لك في العربية الجديدة ان شاء الله