الموضوع: شروع فى قتل
قديم 15-05-2010, 09:25 AM
الصورة الرمزية ahmed_eng2001
ahmed_eng2001 ahmed_eng2001 غير متواجد حالياً

ahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: شروع فى قتل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالدخليفة مشاهدة المشاركة

شوف الغاز فى النيسان مش بيبان له تاثير كبير لان موتور النيسان قوى وممكن بالغاز اوصل لحد سرعة 165 لو التانك مليان ولو نص نص يبقى اخرى 140 ودى سرعات عالية
وانا مشيت بالغاز حوالى 20 الف كيلو ومش هيبان دلو قت لكن بعض اخواننا نصحونى انى كل فترة امشى مشوار طويل بنزين لان الغاز مش عارف بيعمل ايه على الشربون ولما سالت واحد عن تاثير الغازعلى الموتور (سواق تاكسى طبعا لان كلهم مركبين غاز) فقال بالحرف لما توصل 200 الف وتيجى تعمل عمرة اللى بيتغير صباب فقط وده تمنه فى عربيتك حوالى 1200 جنيه وقال ياعم بلاش خليك هترمى الموتور موتور النيسان بكام فقلتله الاصلى ب25 الف فقال وهتبيع القديم ب5000 والفرق هتلقى الغاز وفره وزيادة كمان لكن هو ملوش تاثير على الموتور اكتر من نسبة 10% فقط لكن اللى بتسمعه ده اشاعة بيطلعوها سواقين التاكسى علشان متخصمش الفرق من النديرة واذكر سواق تاكسى غلط بلسانه ادامى وقال انت ملاكى مركب غاز ليه طب احنا بنركب غاز علشان نكسب اكتر ومكملش كلامه وسكت وقال انت حر ففهمت ان دى اشاعة ثم فى موضوع هنا فى المنتدى وادى الرابط بتاعه وهو اللى شجعنى بصراحة على الغاز
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=7703
لكن نصيحة الغاز يوفر لو مشاويرك كتيرة وانا بسخنها بنزين وامشى شوية لحد ميكانيزم العربية ميتظبط وياخد ويدى حوالى ربع ساعة وانقلها غاز بعد كده
وللامانة انا كنت بدفع حوالى من 2500 جنيه الى 3000 بنزين 92 شهريا دلوقت مش بدفع اكتر من 300 جنيه غاز بالكتير فى الشهر يعنى ان شاء الله على معاد العمرة هيكون وفر تمن عربية مش موتور بس وانا شخصيا اخدت عربيتى وهيا زيرو وطلعت بيها من المعرض على محطة الغاز لكن وقتها فى ناس كتير عقدونى لحد م قريت الموضوع اللىجبت لك الرابط بتاعه ونزلت حولت العربية لغاز وانا قريت فى الاهرام من حوالى شهر تقريبا ان المانيا دلوقت بتصنع سيارات متحولة غاز وجاهزة
الف شكر يا خالد باشا , ربنا يباركلك فى عربيتك ,ptmnlo123per122