قديم 28-04-2010, 09:20 PM
الصورة الرمزية Romeeoo
Romeeoo Romeeoo غير متواجد حالياً
من انا؟: اهلاوى متعصب
التخصص العملى: محاسب تكاليف
هواياتي: البرمجة

Romeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سر بناء الاهرام

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mainz مشاهدة المشاركة

والى السيد روميوو اقول له ان خير دليل هو دليل القران الكريم واحضار ايات من القران الكريم كدليل هزا ليس باقحام للقران الكريم يا سيد روميوو ولمازا تسر على ابعاد القران الكريم من الموضوع وبالاخص ازا كان قصه فرعون وقصه قوم عاد مزكوره فى القران الكريم اعتقد يا سيد روميوو انك لاتدرى شيئا عن القران الكريم اللزى به قصه الكون من بدايه الخلق الى نهايه الخلق
اعتقد انك نسيت قول الله عز وجل بسم الله الرحمن الرحيم .وما فرطنا فى الكتاب من شئ . صدق الله العظيم معنى الايه يا سيد روميوو ان ربنا زكر كل شئ واى شئ واسرار كل شئ حتى الزره مزكوره فى القران الكريم
انا اضم صوتى الى السيد حورس واقول له بارك الله فيك لنوضيح هزا الموضوع
اقول شئا اخيرا للسيد رووميوو انت اكيد نسيت ان اليهود اوهموا العالم كله بان لهم وطن اسمه اسرائيل فى فلسطين وغيروا اسم فلسطين الى اسرائيل انظر على كل خرائط العالم لا توجد دوله باسم فلسطين على الخريطه فقط اسرائيل لقد نجحوا اليهود فى تغير اى شئ يحلوا لهم لقد نجحوا فى تغير تاريخ شعب باكمله بل غيروا فى تاريخ امه باكملها وهى امه الاسلام وتاتى انت يا سيد روميوو وتستكثر تغير تاريخ مصر على اليهود يالا العجب الا لعنه الله على كل ظالم ظلم الاسلام والمسلميين
حاول تتكلم بأسلوب اقل حدة من كده شوية كلامك فيه شخصنة واضحة وتقصد بمين الجملة الأخيرة!

- انت بتزايد عليا وعلى الإسلام وانا مسلم وموحد بالله زيك تمام بالراحة شوية
- الكلام اللى بتقولة عيب واتهام بالجهل لبنى ادم انته ماتعرفوش ويستوجب الإعتذار

نرجع للموضوع:
انا بعترض مش على الإستشهاد بأيات القران فى حد ذاته اللى انا بعترض عليه ان واحد له رأى فى موضوع معين وشايف ان رأيه ده هو الصح وغيره لازم يكون غلط يقوم يستشهد بايات القرأن الكريم ويفسرها على مزاجه وكأنه بيأيف بدلة واسعة عليه وهو مابيفهمش فى التفسير اصلا وواحد تانى بأه يرد عليه برأى مخالف ويعمل زيه وهما الإتنين جهلة ويبان للناس البسيطة ان القرأن والعياذ بالله فيه تناقض واقرأ تفسيرك للأية اللى انته قلتها وراجع التفسير الصحيح مع عالم او افتح اى تفسير من كتب السلف

اما كلامى عن نظرية المؤامرة فده موضوع تانى مش حاقدر اناقشه معاك

حاجة اخيرة عشان ابقى صريح لو انته إخوان مسلمين أسف يبقا انا مش حاقدر أكمل معاك مناقشة