الموضوع: تجديد بيجو 505
قديم 16-04-2010, 04:41 AM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تجديد بيجو 505

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mercedes مشاهدة المشاركة

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

أنا رغم قلة مشاركتى فى المنتدى هنا , الا أنى لاحظت أن المنتدى ده , ما شاء الله ولا حول ولا قوة الا بالله العلى العظيم, من المنتديات القوية و الشاملة, اللى الواحد ممكن لو بيفكر يشترى عربية معينة, يدخل و يعرف كل اللى هو عاوز يعرفه هنا و بالتالى يقدر ياخد قرار سليم.

أنا المشكلة اللى عندى و هى بصراحة ان شاء الله مش مشكلة ولا حاجة, أن العربية اللى معايا بيجو 505 موديل 1980 GR و هى معانا من سنة الصنع و أنا بالتالى مابفكرش أبيعها خالص خصوصا أنى مجددها بالكامل عدا الموتور من حوالى 4 سنين و بعدها رفعت العربية و سافرت, العربية طبعا حقن عادى مش انجكشن, فلو كانت الموديلات الأعلى من ال 505 انجكشن, ممكن أقلب العربية انجكشن ازاى من غير ما أضطر أنى أغير الموتور؟؟؟؟؟

و شكرا جزيلا و آسف للاطالة

MERCEDES S430
اهلا و سهلا بيك يا مرسيدس
هو انت عاوز تغير العربيه لانجكشن ليه؟؟
الموتور بتاع البيجو لا يعلي عليه و مافيش منه اي مشاكل
غير ان الانجكشن في القديم صعب صيانته لقله قطع غياره
خليك في الكاربيراتير افضل

حـازم خـضـر