قديم 15-04-2010, 02:14 AM
ahmed_darhos ahmed_darhos غير متواجد حالياً

ahmed_darhos will become famous soon enough
افتراضي رد: وقفة لملاك M11 مع التوكيل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dramr40 مشاهدة المشاركة

ياريت يا جماعه تفيدونى لانى كده اتلخبط على الاخر

انا نازل اشتريها الاسبوع الجى او اللى بعده ان شاء الله لكن كلامكم عن كل المشاكل دى خوفنى جدا وتهت فى القرار

انا كتبت الرد فى الموضوعين بتوع ال m11 ياريت اى حد يطمنى او يساعدنى فى القرار

بص يا باشا .. انا هأقولك رأيى بما يرضى الله.. العربية بجد جميلة جدا... شكلا و موضوعا.. يعنى أداء و سحب وثبات على سرعات عالية زى الفل... العربية عالية حتى لو فيها خمس ركاب ماتخافش من المطبات.. التكييف رائع و خصوصا انى بشغله دايما..استهلاك للبنزين معقول جدا جدا.. العربية فول أوبشن .. يعنى فيها كل الكماليات اللى ممكن تفكر فيها.. هى ما كانش ناقصها أى حاجة غير انها تكون أوتوماتيك....
نيجى بقه لموضوعنا.. العربية دى مشكلتها الوحيدة انها اتجمعت عندنا فى مصر.. يعنى العربية دى لو جت من الصين على طول كانت هتبقى مثالية..
كل اللى احنا بنقولة ان المشاكل دى بسيطة وممكن تتحل بسهولة ... لكن ربنا رزقنا بشوية ناس ما عندهمش ضمير فى الصيانة و كل اللى يهمهم انهم يخلصوا أكبر عدد ممكن من العربيات,,, و مبرمجين على الصيانة الدورية و مابيعملوش أى حاجة تقابلك غير لما تقعد تتخانق و تعلى صوتك.. احنا هدفنا الاساسى هو جذب انتباه التوكيل والضغط عليهم فى مركز الصيانة لحل المشاكل اللى هى صوت رجرجة فى الأزاز و تزييق فى العفشة و بعض المشاكل الخاصة بكل مالك...
انت بتتكلم على عربيى 1600cc فول أوبشن مانيوال ثمنها 75000 جنيه..
يعنى لما تحب تقارنها هتقارنها اما بالأفيو أو النيوأكسنت... ادخل على المنتديات و شوف مشاكل العربيات و قارن بنفسك... و فى الاخر هتتأكد انها برقبتهم
و الله أعلم..