قديم 16-03-2010, 11:49 PM
الصورة الرمزية POP EL GAMED
POP EL GAMED POP EL GAMED غير متواجد حالياً
من انا؟: بوب الجامد
التخصص العملى: I.T Administrator
هواياتي: كمبيوتر وسيارات

POP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اى حد محتاج اى معلومه عن رينو

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سلام أبوالسيد مشاهدة المشاركة

السلام عليكم ياباشا كنت بتكلم مع واحد أنني سوف أشتري لوجان رد عليا واحد شغال فى معرض للكموني بطنطا وقال ليه تشتري لوجان مشاكله كثيرة فى العفشه والكهرباء إشتري فيرنا بنفس الثمن ومش حتنزل قوي فى سعرها لما تحب تغيير ماهو رأي فى الكلام ده ولكم جزيل الشكر
عليكم السلام ورحمه الله وبركاته يا باشا والله بالنسبه للكلام ده نقدر نقول انهم جزئيتين ونقول الجزئيه الحسنه قبل ما نقول الجزئيه السيئه وان بعض الظن اثم
وجهه نظر الراجل اللى شغال فى المعرض ان الفيرنا قطع غيارها ارخص ولو حبيت تغيرها هتجيبلك سعر كويس(لكن نحط فى الحسبان انه مفيش ناس كتير بتبيع لوجان يوزد عشان نعرف سعر اعاده البيع العربيه لسه جديده بقالها حوالى سنه)وبرضه يا باشا محدش هيشترى عربيه ويعرضها للبيع فى ظرف سنه الا لو كان فيه حاجه ظروف بقى مش مستريح مع العربيه(وده لا يعيب العربيه ولا يعيب السائق انما هى اذواق)جاتله فرصه انه هيغير بحاجه اعلى لقطه فى السعر مثلا وفى معظم الحالات دى اللى بيبيع بيبقى عايز يخلص من العربيه ايا كان تمنها عشان كده برضه منقدرش نحكم على موضوع اعاده البيع
وكل اللى اقدر اقوله بالنسبه لجزئيه المشاكل فى العفشه انك تسأل على عفشه اللوجان من كل مالكيها واحنا معانا كذا مالك ليها فى المنتدى ممكن تشوف مواضيعهم وتشوف كلامهم عن العفشه الناعمه بتاعتها وانها مبتحكش فى المطبات وانها عاليه وثابته على الطريق وبرضه مشفتش حد اشتكى من الكهرباء فيها خالص الحاجه اللى الملاك علقوا عليها هى رعشه الفتيس ودى مش موجوده فى كل العربيات ازاى مش عارف بصراحه بس انا لما ركبت لوجان مكانش فيها الهزه دى بصراحه
ونيجى بقى للظن السوء(وانا بعتذر لحضرتك انى هظن سوء فى واحد تعرفه وانا معرفهوش بس بصراحه انا مش شايفها غير كده)
معرض الكمونى للسيارات ده انا شفت ليه فرعين فى القاهره المعرض ده موزع معتمد لهيواندى تفتكر واحد شغال فى موزع معتمد لهيونداى هيقولك روح هات رينو ولا حتى شيفروليه ولا اسبيرانزا لازم تبقى كل العربيات دى وحشه والهيونداى هى اللى حلوه مع احترامى الكامل للعربيه لكن انا بتكلم على الفكره نفسها ده واحد شغال فى موزع معتمد لهيونداى عرف منين مشاكل الكهربا والعفشه اللى محدش اتكلم عنهم اساسا؟؟؟؟
وطبيعى يقولك الفيرنا احسن عشان لو كده هتلاقيه قدامك وتقوله ماشى يقولك يلا على المعرض ويبيعلك عربيه ويطلع الكوميشن بتاعته وارجو انك متضايقش من كلامى بس انا فهمت الموقف كده بصراحه وارجو انى اكون قدرت افيد حضرتك ولو فى جزء بسيط من استفساراتكptmnlo123per122

انتظروا تجربتى مع رينو فلوانس