قديم 03-01-2010, 04:39 PM
الصورة الرمزية POP EL GAMED
POP EL GAMED POP EL GAMED غير متواجد حالياً
من انا؟: بوب الجامد
التخصص العملى: I.T Administrator
هواياتي: كمبيوتر وسيارات

POP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اى حد محتاج اى معلومه عن رينو

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة engsisi مشاهدة المشاركة

جزاكم الله خيرا.. والف الف شكر ليك يا بوب يا جامد انا قرات موضوعك كاملا ولذا سجلت بالمنتدى وسعدت جدا جدا بخبرتك ..
انا ايضا بفكر بشراء عربيه لاول مره على ان لا تزيد عن 25 الف وكنت ناوى على ريجاتا او الشاهين لكن بعد قرائتى لموضوعك محتار بين الشاهين والرينو اوبتيما والرينو 9 ؟؟؟ فايهم ترشح لى ياريت تكون العربيه عاليه ولا تتاثر بالمطبات كثيرا مع العلم بانى مازلت اتعلم القياده ومعلوماتى عن السيارات قليله. فى انتظار رايك والسعر كام تقريبا. ولك منى جزيل الشكر .
والله يا باشا هى الاوبتيما تعتبر اعاده انتاج تركى للرينو 9 بس هى احدث فى الشكل الخارجى
عن نفسى ارشحلك الاوبتيما لانها هتكون موديل احدث
انما لو هتقارن بين الشاهين والاوبتيما يبقى اللى يحكم انت منين وهترتاح فى ايه الشاهين الطبيعى فى رينج ال25 هتكون فاضيه انما الاوبتيما هتكون مكيفه ودى طبعا حاجه تفرق جامد فى العربيه وتكييفها افضل من التكييف اللى بيركب للشاهين

انتظروا تجربتى مع رينو فلوانس