قديم 05-04-2015, 05:39 PM
الصورة الرمزية nktis
nktis nktis غير متواجد حالياً

من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: صيدلي
هواياتي: الصيد والتربيه

nktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ركنة عربية ولادنا فى شوارع المحروسة بلدنا

ربنا في عونك و عونكم سكان المدن بجد و عوننا جميعا , انا عايش في مزرعه ارض موالح و بابات حاليا و زجاج العربيه اليمين قدام مفتوح لان مكنته باظت و مفيش فلوس بس هاغيره الاسبوع ده ان شاء الله .
انا رابط جنب العربيه كلب مخصوص عشانها غير اني باطلع مره في نص الليل بالكشاف من علي سطح البيت القي نظره سريعه علي حدود الارض و العربيه , انا موسوس زياده ...
المشكله في الركنه قدام الاجزخانه ,,, من شهر بدات سمكره خفيفه في 3 حتت في العربيه منهم الرفرف اليمين ورا اللي فيه بالنسبه للنوبيرا غطا التنك , و انا شاريها بالخبطه دي بالذات و الحتتين التانيين منهم واحده في الباب اليمين قدام برده بسبب كاوتش موتسيكل زنق الباب و رديته و كانت و هي واقفه و التالته من لعب العيال عندنا عيالي و عيال اخواتي ,,, المهم رشيت النهارده و تاني يوم لا .؟. تالت يوم تتحك في نفس الرفرف بتاع التانك اللي شاريها بيها و بقالي سنه ماشي بيها كدا بخربشتها و لستر ربنا خبطه بسيطه و كان فاضل شويه بويه و عالجتها اي حاجه و مش باينه قوووي و قلت خلي المنطقه دي بتاعه العين لاني ملحقتش افرح بالعربيه .,. الحمد لله ده غير بقي العيال في الشارع و اللي عايز يرسم بصبعه و بس يا حبيبي و بس يا عم .,. دوشه ربنا في عونكم بجد و ده كله و العربيه تحت عيني .,. السرقه ربنا يسترها بس ايام ما كان معايا موتسيكل و كان فيه حبل استك اربط بيه اي طلبات او كيسه و مره بابص و الاقي واحد بيحله عيني عينك من علي المكنه و طلعت له بس لولا انه اكبر مني سنا كنت هزأته ...

اسف للاطاله و نصيحه توصلت لها طالما بتركن في الشارع فتره فلازم غطا العربيه اهو علي الاقل هيحمي من الخرابيش و المطره ...

وأتت ملائكة النعيم كما روت*
روحي بطون أكفها خضراء*
صعدت بروحك والعبير يحفها*
والنور ترسم دربه الأنواء*

شرقت حشاشات النحيب وأينعت*

وشوى الأنين قلوبنا فتفطرت*خلف الجفون دموعنا الخرساء*
أكبادنا فبكاؤنا إيماء*