مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   أوبترا (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=156)
-   -   سؤال للاوبتراويه (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=80617)

ahmed el gendy 25-02-2012 10:09 PM

سؤال للاوبتراويه

يا جماعه هو الاوبترا بتنزل ب نسختين بس مانوا كامله واوتوماتيك كامله بس ولا فيه مانوال هاف اوبشن واوتوماتيك هاف اوبشن لاني لاحظت حاجه واحد صاحبي لسه جايب اوبترا 2011 معملتش 10000 كيلو وبيقولي كامله فيها ازاز كهربا بس انا مش شايف علي الدركسيون اي علامه تدل علي انها فيها وسائد هواءيه رغم انه المفروض فيها وسادتين هواءيتين للسائق زي ما بيقال غير كده هي مش فيها فوانيس شبوره وطاسات عاديه مش جنوط عاوز اعرف يا ريت الفرق بين المانوال الكامله واللي مش كامله خصوصا ف موديلات 2011 لانه عارضها للبيع وانا بافكر اشتريها منه كسر زيرو بس مش عاوزه يشتغلني ويقولي انها كامله وهي مش كامله ويا ريت بالزات حكايه الوسائد الهوائيه دي لانه مفيش علامه تشير لوساده هوائيه ع الدركسيون والمفروض علامه الوسائد الهوائيه بتكون فين ؟؟ وشكراااااااااااااا

carinio 26-02-2012 05:31 AM

رد: سؤال للاوبتراويه

بص يا باشا الاوبترا بتنزل نسختين بس مانيوال واتوماتيك مفيش هاف او فول اوبشنز هما كده...ولايوجد بها وسائد هوائية...المانيوال مش بتنزل بالشبورة ودى ممكن تشتريها من اى اكسسوارات من 80 جنيه ل 120 جنيه او تجيبهم استيراد... الاوبترا مش بتنزل بجنوط سواء اوتوماتيك او مانيوال ... بس موجود لها جنوط عند بتوع الاستيراد 14 و 15 وفى ناس بتقول 16 بس هى اساسا مش مجهزة فى الكتالوج بتاعها لجنط 16 ممكن يكون من عربية تانية غير الاوبترا ... وتحت امرك فى اى استفسار

crime 26-02-2012 07:08 AM

فعلا الاوبترا اما كامله مانيوال او كامله اوتوماتيك مافيش فيها هاف بس هى فعلا عربيه محترمه ف وقت كانت معايا المانيوال وكانت تحفه على الطريق من ثبات وسرعه وفرامل

تقبل تحياتى

ahmed el gendy 26-02-2012 07:42 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة carinio (المشاركة 622806)
بص يا باشا الاوبترا بتنزل نسختين بس مانيوال واتوماتيك مفيش هاف او فول اوبشنز هما كده...ولايوجد بها وسائد هوائية...المانيوال مش بتنزل بالشبورة ودى ممكن تشتريها من اى اكسسوارات من 80 جنيه ل 120 جنيه او تجيبهم استيراد... الاوبترا مش بتنزل بجنوط سواء اوتوماتيك او مانيوال ... بس موجود لها جنوط عند بتوع الاستيراد 14 و 15 وفى ناس بتقول 16 بس هى اساسا مش مجهزة فى الكتالوج بتاعها لجنط 16 ممكن يكون من عربية تانية غير الاوبترا ... وتحت امرك فى اى استفسار

الف شكر يا باشا ربنا يخليك

ahmed el gendy 26-02-2012 07:44 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة crime (المشاركة 622814)
فعلا الاوبترا اما كامله مانيوال او كامله اوتوماتيك مافيش فيها هاف بس هى فعلا عربيه محترمه ف وقت كانت معايا المانيوال وكانت تحفه على الطريق من ثبات وسرعه وفرامل

تقبل تحياتى

الف شكر يا باشا وانا فعلا سقتها هي عربيه محترمه كسرعه وسحب طياااااااااااااره وثابته فعلا واللي فعلا عجبني قوووووي فيها فراملها حلووووووه قوووووووي

الساعة الآن 10:51 PM.