مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   A 516 (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=187)
-   -   صوت تزييق و صفارة فى عفشة 516 ؟؟ (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=37368)

BASSEM BESO 19-10-2010 06:24 PM

صوت تزييق و صفارة فى عفشة 516 ؟؟

بعد مساء الخير ارجو الأفادة من ملاك اسبرانزا a516 والمشكلة انة وانا ماشى باعربية احيانا كتير بسمع صوت تزييق من تحت العربية وصفارة متقطعة من غير فرامل وروحت التوكيل واقولتيلهم مرتين على الحكاية دى قالولى مفيهاش حاجة وربطنا العفشة فأرجو النصيحة من حضراتكم ؟؟؟؟؟؟

BASSEM BESO 26-10-2010 07:56 PM

رد: رجاء النصيحة من خبراء 516 ؟؟

الناس فييييييييييييين ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

fourseasons 26-10-2010 08:08 PM

بص يا باسم باشا انا لسل شارى 516 ده من شهرين تقريبا و العربية عاملة معايا 2500ك الصوت ده سعات بسمعه وسعات بيروح اعتقد انه العربية عاوزه غساة كويسة من تحت على الكوريك كده فى البنزينة و تقوا للراحل اديها رشة جاز على العفشة.وانشاء الله تبقى كويسة.بس العربية دى من الأخر عفشتها زبالة وزبالة شوية عليها انا اسف فى اللفظ بس انا طهقط منها وهى لسه زيرو غيرت مساعد فى التوكيل ضمان عيب تصنيع وعاوز اغير اسكاترا كمان عيب تصنيع بارضوه بس للاسف الأسكاترا مش موجوده.حنقول ايه بس لنا الله معلش يا باسم باشا لو طولت بس ده عشان كنت عاوز انفس عن نفسى

BASSEM BESO 26-10-2010 08:14 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fourseasons (المشاركة 269715)
بص يا باسم باشا انا لسل شارى 516 ده من شهرين تقريبا و العربية عاملة معايا 2500ك الصوت ده سعات بسمعه وسعات بيروح اعتقد انه العربية عاوزه غساة كويسة من تحت على الكوريك كده فى البنزينة و تقوا للراحل اديها رشة جاز على العفشة.وانشاء الله تبقى كويسة.بس العربية دى من الأخر عفشتها زبالة وزبالة شوية عليها انا اسف فى اللفظ بس انا طهقط منها وهى لسه زيرو غيرت مساعد فى التوكيل ضمان عيب تصنيع وعاوز اغير اسكاترا كمان عيب تصنيع بارضوه بس للاسف الأسكاترا مش موجوده.حنقول ايه بس لنا الله معلش يا باسم باشا لو طولت بس ده عشان كنت عاوز انفس عن نفسى

ولا يهمك ياباشا وشكرا على ردك اوى ونصيحتك الغالية بس عايز اقولك حاجة العربية كلها حلوة وجميلة الا العفشة عايز اقول اكتر من اللى انت قولتة بس مش قادر عشان الناس متزعلش وشكرا على ردك ومبروووووووك على العربية وقوللى اية اخبارها معاك

ashraf sobhy 29-10-2010 02:56 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة BASSEM BESO (المشاركة 264725)
بعد مساء الخير ارجو الأفادة من ملاك اسبرانزا a516 والمشكلة انة وانا ماشى باعربية احيانا كتير بسمع صوت تزييق من تحت العربية وصفارة متقطعة من غير فرامل وروحت التوكيل واقولتيلهم مرتين على الحكاية دى قالولى مفيهاش حاجة وربطنا العفشة فأرجو النصيحة من حضراتكم ؟؟؟؟؟؟

ياريت حضرتك تشوف واحد يربط العفشة بضمير ( يعنى مايسبش ولا مسمار بدون ما يربطه )
وبعدين تغسل العفشة غسلة محترمة هتلاقيها زى الفل وعايز اقولك انى معايا العربية موديل 2007 وماشى بيها 75000كم والعفشة ماشاء الله تمام بس انا كل شهرين باروح اضبط زوايا وبالمرة باخلى الصنايعى يربط العفشة
اما بالنسبة لصوت الصفارة فى العجل وانت ماشى فده عيب تيل فرامل فلو العربية لسة جديدة سيبه شويه لغاية لما يطبع مع الطنبورة

الساعة الآن 06:24 PM.