مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   مقارنات (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=174)
-   -   عاوزة آراء كتيييييييييييييير (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=108749)

lolyta 16-02-2013 12:26 PM

عاوزة آراء كتيييييييييييييير

لو سمحتم ساعدوني لو حد يعرف اية اخبار

البريليانس FRV Cross الستايل دة بيعجبني

ولا الرينو الستب واي

ولافي نفس الرينج عربية عادية ومنتشرة زي الافيو

محتاجة كل ارائكم لاني معرفش حاجة عن البريليانس دة

وشكرااااا

M.Sami el adham 16-02-2013 12:51 PM

رد: عاوزة آراء كتيييييييييييييير

البريليانس عربية ممتازة على حد تجرببتى ليها !! يعنى طابلوه شيك جدا , شكل خارجة جذاب , فرامل قوية , ثبات جمببببببببل جدا , سحب جميل جدا , و لكن يعيبها ضعف و رخص الخامات المستخدمة عدا الطابلوه و الكراسى للامانة ...

اما عن ال الستب واى , اختى كانت عايزة تجيبها و رحنا معرض نبص عليها .. والله انى ركبت ثانيتين و رحت نازل .. عربية فاضية جدا جدا جدا !! مع رداءة الخامات ايضا و لكن بشكل ملحوظ و كل زرار فى حتة !! بس انا مسقتهاش للامانة !! بس معجبتنيش من اول نظرة كدة

اما بالنسبة للافيو فهى عربية جميلة و اقتصادية , انا بعتبرها زى اللاونس ( نفس الموتور اصلا ) بس مش منبهر بيها الصراحة ..

الخلاصة : انا لو بشترى و اختيارى هيكون من ال 3 دول هختار البيرليانس بدون شك :CHUBBY~36:

تحياتى :THE_PR~18:

M.Sami el adham 16-02-2013 12:52 PM

البريليانس عربية ممتازة على حد تجرببتى ليها !! يعنى طابلوه شيك جدا , شكل خارجة جذاب , فرامل قوية , ثبات جمببببببببل جدا , سحب جميل جدا , و لكن يعيبها ضعف و رخص الخامات المستخدمة عدا الطابلوه و الكراسى للامانة ...

اما عن ال الستب واى , اختى كانت عايزة تجيبها و رحنا معرض نبص عليها .. والله انى ركبت ثانيتين و رحت نازل .. عربية فاضية جدا جدا جدا !! مع رداءة الخامات ايضا و لكن بشكل ملحوظ و كل زرار فى حتة !! بس انا مسقتهاش للامانة !! بس معجبتنيش من اول نظرة كدة

اما بالنسبة للافيو فهى عربية جميلة و اقتصادية , انا بعتبرها زى اللاونس ( نفس الموتور اصلا ) بس مش منبهر بيها الصراحة ..

الخلاصة : انا لو بشترى و اختيارى هيكون من ال 3 دول هختار البيرليانس بدون شك :CHUBBY~36:

lolyta 16-02-2013 01:10 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة M.Sami el adham (المشاركة 847566)

الف شكر على النصيحة

lolyta 16-02-2013 01:51 PM

ياريت الي يدخل يشوف يقولي رايو بالمرة
بليييييييييييييز

الساعة الآن 08:37 PM.