مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   فولكس (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=15)
-   -   لعنة عدم ثبات السيارة (يا فرحة ما تمت مع البورا) (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=13172)

TOOLA 11-07-2012 06:04 PM

رد: لعنة عدم ثبات السيارة (يا فرحة ما تمت مع البورا)

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة FlaminGo (المشاركة 709705)
صديقى العزيز
واضح انك شخص محترم وتلقائى وانا تابعت كل البوستات بتاعت الموضوع بأهتمام والبوست اللى خنقنى هو دة اللى بعلق علية... بص يا سيدى ليك منى نصيحة.... انا زيك رب اسرة وبسافر ومعايا ابيزا المانى برضة ولكن الفرق اللى بينى وبينك انك واضح انك لسة عايش ليلة الحرق بالعربية وتقفيل العداد والجرى بمعنى ادق,,,, بص يا صاحبي الألمانى عربية وقورة وانا اعتبرها كينج الطرق المصرية مع الأحترام لللأخرين ولكن مع الألمانى وعيلة الفلوكس والأودى والسيات .. نقطة نظام
انا عاوزك تعيش العربية وتحس بيها وبطعم سواقتها وثباتها وتحس بالأمان معاها وما تقرص عليها مع اى حد... لأن الحد دة بيستفزك لأنة عارف انك راكب البريمو.. ما تسخنش وغيظ اللى بيستفزك بدلالك بعربيتك ... ويا اخى بلاش دة كلة... علشان سلامتك انت واسرتك... يا راجل حد يشد مع عيل 18.... تحياتى وعفوا للأطالة

ههههههههههههه, يا باشا الأول نورت الموضوع ,بس الفكرة ان الموضوع ده اخر كلام فيه وقف من سنتين و نصف, و سيارتى البورا الفى الموضوع, انتهت تماما بحادثة توتال لوس (بس من غير شد او سرعة زايدة, كانت على 120 او 130ك) و الحمد لله على قضائه و رحمته بخروجى منها سليم معافى الحمد لله.

و عموما بعد سنتين اهو الحمد لله اشتريت بورا تانى

FlaminGo 12-07-2012 12:16 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TOOLA (المشاركة 714769)
ههههههههههههه, يا باشا الأول نورت الموضوع ,بس الفكرة ان الموضوع ده اخر كلام فيه وقف من سنتين و نصف, و سيارتى البورا الفى الموضوع, انتهت تماما بحادثة توتال لوس (بس من غير شد او سرعة زايدة, كانت على 120 او 130ك) و الحمد لله على قضائه و رحمته بخروجى منها سليم معافى الحمد لله.

ولا بهمك ههههه
بس الموضوع شدنى بس نظرتى إتكدت وبرضه ما تجريش
وألف سلامة وربنا يكفينا شر الطريق

ابو هيما 12-07-2012 04:14 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TOOLA (المشاركة 714769)

ألف سلأمة عليك وحمد لله على سلأمتك , فى داهية الفلوس المهم أنك بخير ,, وعلى فكرة أنا كمان كان معايا عربية زيرو لأنسر أتوماتيك 1600 واتقلبت بيها من حوالى ثلأث سنوات وفى الطريق من دهب قبل دخلت شرم الشيخ بحوالى 28 كيلو ,,والسبب أن الحتة دى فيها محجر وكان فى عربية نقل محملة حصى بسن وزى ماتقول وقع منها فى ملف , وأنا للأسف ما كنتش كاشف الطريق كويس بسبب الصعود والنزول اللى فى الطريق و مع سرعتى وخضتى شععرت سنة فرامل فكانت النتيجة كارثة وخسائر فى العربية والتعويض اللى أتصرف بعدها من شركة التأمين بسنتين ,, خسائر بحوالى 60 ألف جنيه ولكن طبعاً الحمد لله على السلأمة وعلى الصحة
(((وإن تعدوا نعم الله لأتحصوها )))
أضحك بقى وقول لى .. أنت معاك عربية ايه دلوقتى ؟!!!

mohamed elshahat 19-07-2012 10:58 PM

:w6w200504112236376d

toyo 20-07-2012 03:11 AM

الف سلامه لك والموضوع مفيد اوي واجمل حاجه عجبانى تجديد الكلام في الموضوع بعد مرور سنتين ونصف تقريبا................... .رمضان كريم :12EA6C~133:

الساعة الآن 11:53 AM.