مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   سوزوكى Suzuki (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=33)
-   -   تجارب السيلاريو................ .....!!!! (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=26761)

fawzyyyy 25-05-2010 07:18 PM

تجارب السيلاريو................ .....!!!!

يا ريت اي حد اشتري او شاف او جرب العربية دي يقولنا ايه نظامها يا جماعة......ده محدش عارف حاجة عنها..........و طبعا في التوكيل بيقولولك العربية دي حتفجر الدنيا

يا ريت بس اللي عنده معلومات عنها و تكون من واحد جرب العربية و يقولنا و شكرا
<!-- google_ad_section_end -->

damdam41 31-05-2010 12:32 AM

رد: تجارب السيلاريو................ .....!!!!

انا شفت العربية اليوم فى معرض فى اكتوبر ركبتها بس مسقتهاش و كانت كالتالى
العربية شبابى من الدرجة الاولى و حريمى اكتر يعنى تنفع للمدام و هى واخدة الواد ابنى و رايحة اى مكان لكن معتقدش ان اى واحد ركب عربية سيدان عادية ممكن يركبها
العربية صغيرة عما كنت متخيله من الصور بتاعتها و من جوه عاوزة ناس مش تخان لكن فىنفس الوقت مش ضيقة
العربية شكلها جميل و تبلوها جميل فعلا
الشنطة ضيقة و الكراسى الخلفية بتتفح للاخر بس على حساب الشنطة طبعا
العربية طبعا موفرة للبنزين جدا لانها 1000 سى سى يعنى تنفع فى وسط البلد او المشاوير اليومية لكن اعتقد هايتعب اللى بيسافر او بيروح مشاوير طويلة بيها
الراجل صاحب المعرض قالى ان فيها ABS و EBD و فيها اتنين ايرباج فى الفول اوبشن
زجاج كهربا اتنين للمانيوال و اربعة للاوتوماتيك و الطارة بتاعة الدريكسيون مالتى بس دى بتاعة الاوتوماتيك لكن المانيوال عادية
الاطارات مقاسها 14 و بصراحة انا حاسس انها 12 مش 14
اللاسعار طبقا لكلامه
مانيوال هاف اوبشن تكيف - باور 55
مانيوال فول اوبشن تكيف - باور - سينتر - زجاج كهربا امامى 62500
اوتوماتيك فول اوبشن تكييف باور سنتر زجاج امامى و خلفى كهربا طارة ملتى 70000

العربية وسائل الامان فيها جامدة و نقفليها جيد و شكلها جميل بس شبابى مائل للحريمى و عيبها انها 3 سلندر و 1000 سىسى لكن هى بصراحة
اعتقد لو هاتجيب مانويل هات اى تن و لو اوتوماتيك يبقى على طول سيلاريو
اتمنى اكون افتدكم و اسف لو فى حاجة نسيتها

fawzyyyy 31-05-2010 01:31 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة damdam41 (المشاركة 191071)
انا شفت العربية اليوم فى معرض فى اكتوبر ركبتها بس مسقتهاش و كانت كالتالى
العربية شبابى من الدرجة الاولى و حريمى اكتر يعنى تنفع للمدام و هى واخدة الواد ابنى و رايحة اى مكان لكن معتقدش ان اى واحد ركب عربية سيدان عادية ممكن يركبها
العربية صغيرة عما كنت متخيله من الصور بتاعتها و من جوه عاوزة ناس مش تخان لكن فىنفس الوقت مش ضيقة
العربية شكلها جميل و تبلوها جميل فعلا
الشنطة ضيقة و الكراسى الخلفية بتتفح للاخر بس على حساب الشنطة طبعا
العربية طبعا موفرة للبنزين جدا لانها 1000 سى سى يعنى تنفع فى وسط البلد او المشاوير اليومية لكن اعتقد هايتعب اللى بيسافر او بيروح مشاوير طويلة بيها
الراجل صاحب المعرض قالى ان فيها ABS و EBD و فيها اتنين ايرباج فى الفول اوبشن
زجاج كهربا اتنين للمانيوال و اربعة للاوتوماتيك و الطارة بتاعة الدريكسيون مالتى بس دى بتاعة الاوتوماتيك لكن المانيوال عادية
الاطارات مقاسها 14 و بصراحة انا حاسس انها 12 مش 14
اللاسعار طبقا لكلامه
مانيوال هاف اوبشن تكيف - باور 55
مانيوال فول اوبشن تكيف - باور - سينتر - زجاج كهربا امامى 62500
اوتوماتيك فول اوبشن تكييف باور سنتر زجاج امامى و خلفى كهربا طارة ملتى 70000

العربية وسائل الامان فيها جامدة و نقفليها جيد و شكلها جميل بس شبابى مائل للحريمى و عيبها انها 3 سلندر و 1000 سىسى لكن هى بصراحة
اعتقد لو هاتجيب مانويل هات اى تن و لو اوتوماتيك يبقى على طول سيلاريو
اتمنى اكون افتدكم و اسف لو فى حاجة نسيتها

الف شكر علي المعلومات القيمة ديه
بس عايز اسأل حضرتك انت قارنتها بالعربيات السيدان ولا بالهاتشباك عموما من حيث وسعها
و هل الهاف اوبشن فيه ABS و Air Bags ؟؟

damdam41 31-05-2010 10:30 PM

الايرباج فى الفول اوبشن لكن ال abs اعتقد ثابت فى كله

fawzyyyy 01-06-2010 07:38 PM

انا جبت شوية معلومات عنها

<TABLE id=post3872716735 class=tborder border=0 cellSpacing=0 cellPadding=6 width="100%" align=center><TBODY><TR vAlign=top><TD style="BORDER-LEFT: #dadada 1px solid" id=td_post_3872716735 class=alt1>الهاف اوبشن فيها مايلى
2 اير باج
rpm
باور
تكييف

الفول اوبشن
2 اير باج
باور
rpm
تكييف
جنوط سبور 14
abs
ebd
esp
cd player
2 زجاج كهرباء
سنتر لوك
قفل حماية للأطفال
قفل مركزى من الداخل للأربع ابواب
مساحة زجاج خلفية
مزيل ضباب للزجاج الخلفى

الاوتوماتك نفس الفول اوبشن بس زيادة عليها الاوتوماتيك<!-- google_ad_section_end --> <SCRIPT type=text/javascript><!--google_ad_client = "pub-7376011894745790";google_ alternate_ad_url = "http://www.**********.net/ads.html";google_ad_width = 468;google_ad_height = 60;google_ad_format = "468x60_as";google_ad_typ e = "text_image";google_ad_ch annel ="49088185257";google_col or_border = "F5F5FF";google_color _bg = "F5F5FF";google_color_lin k = "FF0000";google_color _url = "000000";google_color_tex t = "22229C";//--></SCRIPT><SCRIPT type=text/javascript src="http://pagead2.googlesyndication .com/pagead/show_ads.js"> </SCRIPT><SCRIPT>google_pro tectAndRun("ads_core.goog le_render_ad", google_handleError, google_render_ad);</SCRIPT>
</TD></TR><TR><TD style="BORDER-BOTTOM: #dadada 1px solid; BORDER-LEFT: #dadada 1px solid; BORDER-TOP: #dadada 0px solid; BORDER-RIGHT: #dadada 1px solid" class=alt2></TD></TR></TBODY></TABLE>

الساعة الآن 09:37 AM.