مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   أطقم الصوت والمالتى ميديا (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=125)
-   -   ادخلوووووو لاهل الخبره فى الصوت (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=21828)

dreamonline 10-03-2010 01:27 PM

ادخلوووووو لاهل الخبره فى الصوت

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
دى اول مشاركه ليا فى المنتدى الجميل ده بس اانا مش كنت بشارك لانى مش كان عندى عربيه
ندخل فى الموضوع : ptmnlo123per1147
ياجماعه انا معايا عربيه اسبرانزا A113

وعاوز اعمل ساوند سيستم نضيف
المطلوب هو عاوز حاجه صوتها عالى والبيز حلو بس عاوز لما اعلى الصوت اهم حاجه النقاء فى البيز والصوت
انا عاوز اعرف انا هحتاج اغير الكاسيت بتاع العربيه اللى جى معاها ولا هو هو
انا الميزانيه اللى حاططها 2000 جنيه
عاوز اعرف لو لازم اغير الكاسيت هجيب ايه نوع الكاسيت والسماعات وياريت الاسعار وتكون حاجه حلوه فى حدود 2000 جنيه
ولو مش هغير الكاسيت بردو الميزانيه 2000 جنيه هجيب ايه !!!!
ارجو الرد والافاده من الاعضاء الكرام

dreamonline 13-03-2010 05:33 AM

رد: ادخلوووووو لاهل الخبره فى الصوت

يعنى مش عيب على الرجاله 23 مشاهده وولا رد انا متضايق بجد

lol64 13-03-2010 06:52 AM

اهلا بيك فى المنتدى معانا ومتزعلش اصبر وهاتلاقى الافاده من الاخوه الاعضاء
عجبنى قوى وصفك انك عايز صوت عالى بس بنقاء ومن غير دستورشن فى الصوت وعلى فكره 2000 جنيه عشان الصوت هاتعمل معاك شغل كويس
واضح انك سميع ميزيك مش اى كلام

تحياتى وبالتوفيق

SMSM RACE 13-03-2010 06:21 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dreamonline (المشاركة 146751)
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
دى اول مشاركه ليا فى المنتدى الجميل ده بس اانا مش كنت بشارك لانى مش كان عندى عربيه
ندخل فى الموضوع : ptmnlo123per1147
ياجماعه انا معايا عربيه اسبرانزا A113

وعاوز اعمل ساوند سيستم نضيف
المطلوب هو عاوز حاجه صوتها عالى والبيز حلو بس عاوز لما اعلى الصوت اهم حاجه النقاء فى البيز والصوت
انا عاوز اعرف انا هحتاج اغير الكاسيت بتاع العربيه اللى جى معاها ولا هو هو
انا الميزانيه اللى حاططها 2000 جنيه
عاوز اعرف لو لازم اغير الكاسيت هجيب ايه نوع الكاسيت والسماعات وياريت الاسعار وتكون حاجه حلوه فى حدود 2000 جنيه
ولو مش هغير الكاسيت بردو الميزانيه 2000 جنيه هجيب ايه !!!!
ارجو الرد والافاده من الاعضاء الكرام

بص ياباشا انا معرفش مواصفات الكاسيت بتاع العربيه بس عاما بيبقى تعبان يعنى من الافضل تغير وماتفكرش فى اى حاجه غير البايونير وهانسيب موضوع النوع والسعر ده للاخر

ندخل بقى على السماعات برده من غير تفكير عليك وعلى الكينوود لانه الانقى صوتا
هاتجيب سماعتين كينوود دابل بييز 500 وات متنساش كلمه (double bass ) ودى 400 جنيه ولو عايز تعمل سيستم جامد زود كمان سماعتين على حسب الى انت عايزه

ندخل على الجى ام برده من غير تفكير عليك وعلى السيمفونى لانه الافضل والارخص والافضل ليس مقارنا بالبايونير ولا الماركات العاليه ولكن هو افضل............ هلتجيب جى ام سيمفونى 400 وات 4 تشانل وده هايعمل فى حدود400 جنيه تقريبا انا مش متاكد من السعر وده هايبقى تمام لو ركبت اربع سماعات بس انا عن نفسى افضل لما يكون فى بييز يكون من صب ووافر (زى مابيقولوا ..ادى العيش لخبازه) من الصب هاتسمع بييز جاااااااااااااامد بخلاف السماعات
ولو عايز تجيب صب ووافر مش عارف بصراحه اسعاره ايه بس في حجات 400 جنيه كويسه بس انصحك يابايونير يا كينوود .... انا فى عدتى القديمه كنت جايب بايونير وفى العده الجديده جبت كيننود والاتنين بصراحه ما شاء الله

نرجع بقى للكاسيت البايونير ....... البايونير كله الخارج بتاعه واحد وهو 50*4 وبيبتدى من 500 الى 4000 جنيه وده زى ده بس الاختلاف فى الاوبشن بس يعنى هات الى انت عايزه المهم يكون بايونير لانه انضف حاجه فى السوق

واخيرا كل حاجه قولتلك عليها من تجربتى الشخصيه على العدد الى جبتها ليا ولصحابى

لو عوزت اى اسفسار تانى انا معاك

dreamonline 15-03-2010 10:51 AM

طب معلش فى ناس بتقول اجيب سماعتين 500 وات دبل بيز واجيب جى ام 600 وكاسيت بايونير 7150 وصب لو انا عاوز هيبقى 1200 ايه رايك فى الكلام ده
وبعدين ممكن تقولى الحاجات بالظبط بحيث مش تخرج على 200 جنيه وتكون حاجه كويسه لان انا بصراحه لاافقى شىء فى حوار العدد ده بس انا على الكمبيوتر اهم حاجه صب نضيف واظبط الاوكليزر وكده واحب نقاء الصوت والبيز النقى ميكونش فيه زنه فانت ايه رايك معلش هتقل عليك

وياريت الناس التانيه كمان تشاركنا رايهم

الساعة الآن 04:55 AM.