مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   رينو لوجان Logan (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=160)
-   -   كل اللي نفسه في حاجة عن اللوجان يدخل هنا (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=13926)

ringoo 12-12-2009 02:24 AM

رد: كل اللي نفسه في حاجة عن اللوجان يدخل هنا

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mokhtar872000 (المشاركة 110113)
'باشا انا معايا الهاف اوبشن فيها سنتر بس فى المفتاح مش بريموت يعنى افتح بالمفاح يفتح الاربع ابواب بس طبعا من غير ريموت دلوقتى انا عايز اركبريموت وانذار هل ينفع اشتريه من بره ويركبوهولى فى التوكيل وياخدوا المصنعيه انا من دمياط وهاعمل الصيانه فى توكيل اسكندريه ولو نفع هياخدوا كام تقريبا انا سالت عليه عند اشهر واحد بتاع اكسسوارات عندنا قاللى فى من 150 ل 200 بس قعد يقولى التوكيل هيبوظ ومش هيعرف تعالى اما اعملهولك قلتله والضمان قاللى محدش هيعرف حاجه دلوقتى صيانه ال5000 قربت وانا عايز اركب الانذار بالريموت اعمل ايه ؟

حقولك على حاجة يا مختار باشا
هل لو ركبت حاجة برة التوكيل تخرج من الضمان ؟ لأ
ولكن لو حصل لقدر الله عطل فى ضفيرة الكهربة اذا التوكيل عنده حجه انك لعبت فى الضفيرة خارج التوكيل اذا الضفيرة خارج الضمان
هل توكيل اسكندرية حيركب الانذار ؟ نعم
ان شاء الله حيركبه توكيل العامرية متساهل اكتر من المقطم والعبور فى موضوع التركيبات الكهربية دى بس هما بيعترضوا على وحدات الرفع
اللى انت حتعمله ايه ؟
حتشترى الانذار وتروح بيه الصيانة عادى جدا وتطلب انك تركب الانذار فى التوكيل مع دفع مصنعية التركيب
طب لو رفضوا ؟
يبقى توكل على الله ركبوا خارج التوكيل وان شاء الله مايكونش فى مشاكل ولا اعطال وناس كتير عاملة كدة
وطمنا ياباشا ايه اخبارك واخبار لوجى معاك فى الفترة الاخيرة

moral 12-12-2009 02:28 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ringoo (المشاركة 110172)
ههههههههههههههههه والله الموقف يفطس من الضحك دى مش كلاب دول وحوش
بس بصراحة الموضوع دة ميتسكتش عليه يعنى مش كفاية بيقعدوا عليها لا وبيغلسوا كمان

شكرا لتعاطفكم معنا وهل حضرتك ترى ان هذا الحل يكون له نتيجه فعاله؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ringoo 12-12-2009 06:19 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moral (المشاركة 110177)
شكرا لتعاطفكم معنا وهل حضرتك ترى ان هذا الحل يكون له نتيجه فعاله؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

يا باشا انا ماقولتش على اى حل للموضوع انا بهزر معاك
بس بجد موضوع الكلاب دة صعب جدا بالذات انهم منسجمين جدا مع القعدة على العربية
هو الحل انك تزهئهم من القعدة على العربية بان حضرتك تركن العربية تحت البلكونة مثلا
و اول ما تشوف كلب على العربية تحدف عليه شوية ماية الكلاب مش بتحب الماية
والمفروض انه يحصل ان الكلب تلاقيه قاعد على العربية تضربه بعصاية ضربة جامدة
عايز اقولك انك تخلى القعدة على سقف العربية جحيم لكن طول ما حضرتك طيب معاهم حيتمادوا اكتر
واوعدك لو لقيت اى تجارب سابقة مع موضوع الكلاب حقولك عليها واوعا تكون زعلت انا كنت بهزر
على فكرة حضرتك ممكن بردو تركب انذار ‍‍spy 2 way الانذار دة معاه شاشة واى خبطة فى العربية بتظهر عندك فى الشاشة وبالتالى اى كلب حيقعد على سقف العربية حتظهر عندك على الشاشة وتقوم رايح مديله شوية ماية او تنزل تضربه بعصاية بجد الحل دة كويس قولى ايه رايك فى الحلول دى تنفع ولا لأ
تحياتى لحضرتك وكل سنة وانت طيب :waving:

EgyZizo 12-12-2009 12:41 PM

فيه حل ماعرفش مدى فعاليته ، بس ماتضحكوش ، لأنى ضحكت لما قريته .. لكن اللى عمله بيجزم بأنه فعال 100% ..

الحل هو التبول على الغطاء ثم تغطية العربية ، وبالطريقة دى مستحيل كلب يقرب منها ..

moral 13-12-2009 02:19 AM

ringo باشا انا عارف انك بتهزر انا والعائله بنضحك وده هم يبكى وهم يضحك واناشاكر لتفكيرك فى هذه الحللول واناذهبت عند سبير كار وركبت الانذار spy 2 wayلانى وجدته انسب شىء وفعلا الكلاب ولادالكلاب لما بيطلعوا عليها بيظهر على شاشة الريموت فابنزل احاول اضربهم فابيجرو وسوف ابلغك باخر اخبارى معهم انشاء الله

الساعة الآن 03:54 PM.