مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   مصر بايكرز (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=146)
-   -   الموتوسيكلات الصيني (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=16494)

_amr.mostafa_ 29-11-2009 10:53 AM

رد: الموتوسيكلات الصيني

هو كل الناس دلوقتي كده وياريت عدله

والحراميه وبتوع الحشيش والصيع كلهم معاهم والاطفال مش بعيد لو معجبتهوش سواقتك يخش فيك

وماشاء الله على الاخلاق

مستحيل الظاهره تتلغي....ومستحيل ماتلقيش موتيسكلات مش مترخصه

tefa_king1 29-11-2009 02:16 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بدر بسيونى (المشاركة 104148)
فعلا احنا ملينفعش نمنع اى مستورد من استيراد اى منتج طالما مش منتج ممنوع

وانا شيف اننا نقلل الجمارك فحندى فرصة للمنتجات الكويسة انها تدخل مصر وتتباع باسعار توازى الصينى فى الوقت الحالى

واهم نقطة نخلى العقوبة للمخالفين فى المخالفات لجسيمةزى المشى من غير ترخيص عقوبات رادعة

انا مع حضرتك فى كل الكلام ده بس فعلن الموضوع مش منتجات كويسه او رديئه دلوقتى اى واحد معاه 3 الاف هيروح يشترى حاجه توصله مش اكتر مش هيبوس على خامه او منتج كويس هوا عايز حاجه تنقله مش اكترptmnlo123per172 و حضرتك لو نزلت فى منطقه شعبيه هتلاقى الاطفال بيسقوه عادى جدا عشان كده انا عايز الحكومه الى تتحرق مش المستوردين الناس لقت حاجه رخيصه و اشترت و شكرا :HAPPY_~211:

هامر 29-11-2009 04:04 PM

وناهيكم إخوتى الأعزاء عن ما تحدثه هذه الموتوسيكلات الرديئة من أصوات مستفزة ترفع ضغط الدم للشخص السليم وتدك مضاجع النائمين فما بالكم من المرضى وكبار السن والطالب الذى يذاكر دروسه إنها مأساة بكل المقاييس وخاصة فى غياب الرقابة الحكومية والشرطية وكما يبدو من وجهة نظرى فهى مقصودة وإن وجدت فهى على استحياء !!! فعلاً وكما سمعت من أحد الأشخاص أن هذه الموتوسيكلات الرديئة ومعها التكاتك التى تشبه الصراصير قد قضت على البقية الباقية من الشارع المصرى وجعلت الكثير يحجم عن شراء سيارة بل قام البعض ببيع سياراتهم خاصة فى الأماكن المزدحمة بهذه المركبات المستفزة ... عربات الحنطور كانت أرحم من هذه المأساة التى نعيشها يومياً تحت مرأى ومسمع المسؤلين وكأنهم يقولون للشعب سنذيقكم أكثر من ذلك...لك الله ياشعب مصر من مايفعله المسؤلون من أبنائك بك... وليس أمامنا سوى حسبنا الله ونعم الوكيل..

pro mada 29-11-2009 06:53 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr.amr (المشاركة 104156)
هو كل الناس دلوقتي كده وياريت عدله

والحراميه وبتوع الحشيش والصيع كلهم معاهم والاطفال مش بعيد لو معجبتهوش سواقتك يخش فيك

وماشاء الله على الاخلاق

مستحيل الظاهره تتلغي....ومستحيل ماتلقيش موتيسكلات مش مترخصه

هو ده الرد اللي انا مستنيه
تسلم ايدك يا دكتور

pro mada 29-11-2009 06:56 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بدر بسيونى (المشاركة 104148)
فعلا احنا ملينفعش نمنع اى مستورد من استيراد اى منتج طالما مش منتج ممنوع

وانا شيف اننا نقلل الجمارك فحندى فرصة للمنتجات الكويسة انها تدخل مصر وتتباع باسعار توازى الصينى فى الوقت الحالى

واهم نقطة نخلى العقوبة للمخالفين فى المخالفات لجسيمةزى المشى من غير ترخيص عقوبات رادعة

فعلا مينفعش نمنع المستوردين من استيراد سلعه معينه طالما الحكومه مقالتش لا عليها
بس طالما السلعه عامله مشاكل ما يعلم بيها الا ربنا
يبقي المفروض الحكومه تمنع المستوردين من استيراد السلعه دي و لا ايه ؟؟؟؟؟
ميرسي يا باشا علي التعليق

الساعة الآن 02:28 PM.