مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   منتدى السيارات العام (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   كل اللي اشتري عربيه مستعمله تعالي محتاجين مساعدتك (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=18787)

انور محمد 18-01-2010 10:54 AM

كل اللي اشتري عربيه مستعمله تعالي محتاجين مساعدتك

السلام عليكم
اولا انا سعيد جدا اني انضميت للمنتدي الرائع ده واللي اجمل ما فيه طبعا اعضاءه
خطرت ببالي فكره ممكن تساعد كل اللي زيي ومش عارفين يشترو عربيه عدله وسعرها حلو
قلت اطلب من اخواتي كل اللي اشتري عربيه وطلعت حلوه وريحته وتمنها كويس يقولنا اشتراها منين وايه الاماكن اللي ممكن نشتري منها عربيه محترمه غير السوق اللي اتملي نصابين
وياريت كمان اللي تقع قدامه عربيه حلوه بيبيعها صاحبه او شايفها معروضه يقولنا لعل وعسي ينفع احد الغلابه اللي دايخين علي عربيه
ولكم مني جزيل الشكر والاحترام
اخوكم انور

shadowmaster 18-01-2010 12:53 PM

رد: كل اللي اشتري عربيه مستعمله تعالي محتاجين مساعدتك

فكرة كويسة جدا

المناور 18-01-2010 04:13 PM

نصيحة منى ليك لما تيجى تشترى عربية بالذات لو كانت أول مرة ليك خليك صبور جدا وما تتسربعش الدنيا مش حاتطير والعربيات مش حاتخلص وبدل الواحدة الكويسة حاتلاقى مية ، وأنا باقولك كده علشان أنا اشتريت من السوق عربية عن طريق تاجر يقرب واحد صاحبى وفى نفس الوقت كنت موصى خالى فى اسكندرية يشوفلى عربية ، بس أنا كنت مستعجل فنزلت السوق وقابلت التاجر ومع تالت عربية شوفتها اشتريتها والعربية ولله الحمد حالتها كويسة إلا انى كان ممكن اجيب حاجة احسن وبسعر اقل وده بسبب تسرعى والتاجر برضو اللى معايا كان عايز يقلبنى بسرعة علشان يرجع لشغله تانى والكوميدى فى الموضوع ان بعد ما اشتريت العربية ب 3 ايام لقيت خالى بيكلمنى على عريبة زى اللى جيبتها بس موديل احدث وفيها امكانيات اكتر وبسعر ارخص الف ونص بس أنا قلت الحمد لله على كده وده درس اتعلمته ولا يمكن انساه.

والاحسن من وجهة نظرى مادمت لسه جديد ومالكش فى العربيات قوى انك بلاش تشترى من السوق وحاول تشترى من حد صاحبك أو معرفة أو لو ليك حد بيفهم فى العربيات خليه يشوفلك حاجة من عنده بس لازم يكون شخص ثقة جدا، ولو زنقت معاك ولازم تروح السوق يبقى لازم معاك شخص بيفهم كويس وعنده ضمير علشان ما يقلبكش فى أى بيعة وما تتكسفش تجرب العربية وتفصصها حتة حتة واياك تتهز لما تشوف عربية عجبتك وتلاقى حد تانى بيبص على العربية معاك اصل ساعات دى بتبقى حركات بيعملوها علشان يلبسك العربية .

وابقى استخير ربنا وان شاء الله حايكرمك بحاجة كويسة

انور محمد 19-01-2010 02:31 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة المناور (المشاركة 123824)
نصيحة منى ليك لما تيجى تشترى عربية بالذات لو كانت أول مرة ليك خليك صبور جدا وما تتسربعش الدنيا مش حاتطير والعربيات مش حاتخلص وبدل الواحدة الكويسة حاتلاقى مية ، وأنا باقولك كده علشان أنا اشتريت من السوق عربية عن طريق تاجر يقرب واحد صاحبى وفى نفس الوقت كنت موصى خالى فى اسكندرية يشوفلى عربية ، بس أنا كنت مستعجل فنزلت السوق وقابلت التاجر ومع تالت عربية شوفتها اشتريتها والعربية ولله الحمد حالتها كويسة إلا انى كان ممكن اجيب حاجة احسن وبسعر اقل وده بسبب تسرعى والتاجر برضو اللى معايا كان عايز يقلبنى بسرعة علشان يرجع لشغله تانى والكوميدى فى الموضوع ان بعد ما اشتريت العربية ب 3 ايام لقيت خالى بيكلمنى على عريبة زى اللى جيبتها بس موديل احدث وفيها امكانيات اكتر وبسعر ارخص الف ونص بس أنا قلت الحمد لله على كده وده درس اتعلمته ولا يمكن انساه.

والاحسن من وجهة نظرى مادمت لسه جديد ومالكش فى العربيات قوى انك بلاش تشترى من السوق وحاول تشترى من حد صاحبك أو معرفة أو لو ليك حد بيفهم فى العربيات خليه يشوفلك حاجة من عنده بس لازم يكون شخص ثقة جدا، ولو زنقت معاك ولازم تروح السوق يبقى لازم معاك شخص بيفهم كويس وعنده ضمير علشان ما يقلبكش فى أى بيعة وما تتكسفش تجرب العربية وتفصصها حتة حتة واياك تتهز لما تشوف عربية عجبتك وتلاقى حد تانى بيبص على العربية معاك اصل ساعات دى بتبقى حركات بيعملوها علشان يلبسك العربية .

وابقى استخير ربنا وان شاء الله حايكرمك بحاجة كويسة

والله عندك حق في كل كلامك
ربنا يبارك فيه يا باشا
وربنا يسترها

hazem_khidr 19-01-2010 11:01 PM

انا بصراحه بحب اشتري العربيه المستعمله نضيفه جدا و اساسيتها حلوه
حتي لو اغلي الفين او تلاته الاف عن السوق
لان الحاله الحلوه مش بتتعوض
و عندي دايما تاجر بشتري منه و حتي من غير ما ابص علي العربيه اخدها لاني واثق فيهو عارف شغله نضيف ازاي

الساعة الآن 06:27 PM.