مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   جاك JAC (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=144)
-   -   ايه نظام ال jac b15 ايه الفئات المتاحة و ايه مميزاتها و عيوبها ؟؟ (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=62090)

mostafa mamdouh 21-08-2011 12:28 PM

رد: ايه نظام ال jac b15 ايه الفئات المتاحة و ايه مميزاتها و عيوبها ؟؟

الصراحة انا معنديش معلومات كثير عن السيارة لكن انا قرات" فى القسم الجاك" ان العربية فى منها فئات متعددة لكن مش بينزل مصر غير فئة واحد فقط مانيول فول اوبشن مفيش منها اوتوماتيك........بالنسبة للسعر اخر سعر كان مكتوب ف" الاخبار" كان 69 الف
بالنسبة للتوكيل انا معرفوش بس الناس بتشتكى وبيقولوا علية زى الزفت وقطع الغيار غير متوفرة فية ولو موجودة بتبقى اسعرها غالية.... كدة انا جوبتك على معظم اسالتك.. خد بقى الكلمتين دول منى ..
نصيحة منى لو ناوى تشترى العربية دية بلاش احسن..... العربية غير منتشرة ونادرا لما تشوف واحدة ماشية فى الشارع وتوكيلها تعبان اخر حاجة وقطع الغيار فية اسعرها غالية جدا وفى بعض الناس فى الموقع بيشتكوا منها ...... نصيحة لة عايز تركب صينى محترم فى حدود نفس المبلغ انصحك ب speranza a516 عربية مجربة توكيلها اتحسن عن الاةل كتييييير الموديلات الجديدة لا يوجد بها اى مشاكل والتقفيل والعزل ممتاز.. قطع الغيار متوفرة داخل وخارج التوكيل باسعار مناسبة العفشة اتحسنت بعد تغيير المساعدين فى موديل 2011 دة غير ان موتورها اقوى من الجاك والصالون اوسع وافخم والشنطة اوسع يعنى من الاخر العربية الافضل فى فئتها السعربية يعنى ولا تقولى فيرنا ولا جاك ولا لوجان .......

محمد اشرف 22-08-2011 12:24 AM

:fun_36_3_1[1]::fun_36_3_1[1]:ROSE4UROSE4U

aymanlaw 25-08-2011 12:46 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mostafa mamdouh (المشاركة 498835)
الصراحة انا معنديش معلومات كثير عن السيارة لكن انا قرات" فى القسم الجاك" ان العربية فى منها فئات متعددة لكن مش بينزل مصر غير فئة واحد فقط مانيول فول اوبشن مفيش منها اوتوماتيك........بالنسبة للسعر اخر سعر كان مكتوب ف" الاخبار" كان 69 الف
بالنسبة للتوكيل انا معرفوش بس الناس بتشتكى وبيقولوا علية زى الزفت وقطع الغيار غير متوفرة فية ولو موجودة بتبقى اسعرها غالية.... كدة انا جوبتك على معظم اسالتك.. خد بقى الكلمتين دول منى ..
نصيحة منى لو ناوى تشترى العربية دية بلاش احسن..... العربية غير منتشرة ونادرا لما تشوف واحدة ماشية فى الشارع وتوكيلها تعبان اخر حاجة وقطع الغيار فية اسعرها غالية جدا وفى بعض الناس فى الموقع بيشتكوا منها ...... نصيحة لة عايز تركب صينى محترم فى حدود نفس المبلغ انصحك ب speranza a516 عربية مجربة توكيلها اتحسن عن الاةل كتييييير الموديلات الجديدة لا يوجد بها اى مشاكل والتقفيل والعزل ممتاز.. قطع الغيار متوفرة داخل وخارج التوكيل باسعار مناسبة العفشة اتحسنت بعد تغيير المساعدين فى موديل 2011 دة غير ان موتورها اقوى من الجاك والصالون اوسع وافخم والشنطة اوسع يعنى من الاخر العربية الافضل فى فئتها السعربية يعنى ولا تقولى فيرنا ولا جاك ولا لوجان .......

رمضان كريم والهم إنى صائمGIFT4Uوهذا الكلام عار تماماً من الصحة وياريت الأخ الى بيسأل يقرأ كل شىء عن الجاك داخل الموقع ويبنى افكاره ورأيه ولو فى اى ملاجظة احنا تحت امره.

mody112 21-09-2011 10:48 AM

بصراحة ان الجاك عربية جميلة ولكنها لم تنتشر فعلا بشكل يطمئن مالكها على التوكيل الخاص بها واسعار قطع غيارها وان كانت هى افخم بكثير من a516 ولكن الاخيرة بها امكانيات كثيرة جدا لا تنقص عن الجاك وشكلها معقول جدا وقطع غيارها متوفرة بكثرة واسعارها معقولة ده غير ان ميكانيكيه كتيريشتغلوا فيها على عكس الجاك وان كنت انصح باختيار السيارة byd http://www.masrmotors.com/vb/images/..._39%5B1%5D.gif

fineart607 21-09-2011 11:33 AM

ممكن نقارن بين الجاك بى كلاس واسبرانزا ام11
وانا افضل اسبرانزا للأنشار وتوافر قطع الغيار (طبعا فى مرحلة التوافر)
سعر منافس جدا ونفس الأوبشن مع ماتور اقوى:Bravo:

الساعة الآن 10:13 AM.