مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   برليانس Brilliance (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=130)
-   -   بريلينس v5 أرجو الأفادة (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=100316)

yaso12 20-10-2012 02:25 AM

رد: بريلينس v5 أرجو الأفادة

اتفرجت على العربية النهاردة بصراحة جامدة جدا وواسعة ومريحة وشيك ولكن الاسعار فيها اوفر بريس للاستلام الفورى عبارة عن 10 الاف للفئتين الاولى والثانية و12 الف للفئة الهاى لين يعنى تقف بـ 148000 وهنا يجب التوقف واعادة التفكير :08A742~169:

Ehabalat 20-10-2012 03:33 AM

انا كمان بفكر اشتري نفس السيارة او تيجو او كيا كارينز ولكن للاسف الشديد مفيش حد في هذا المنتدي بيكلمنا عن فهم ووعي وانما ياتي الرد دايما علي مقتضب وعلي وزن( بلاش الصيني اواشتري كيا افضل) فارجو من الاخوة الافاضل اعطاء الرأي بامانة وعن خبرة وشكرا

abo.assel 20-10-2012 05:51 AM

انا مش عشاق البريليانس عربية محترمة جدا و العيب الوحيد فيها انها صيني و دة مخلي الناس باصلها بقلق و بخوف انا متابعها من اول الجالينا و كان معايا fsv عربية نضيفة جدا و محترمة قوى و مابعتهاش غير لظروف السفر و دلوقتي كنت هجيب ال frv cross و بعدين شفت ال v5 شفتها لاول مرة في معرض البرجسي في الهرم هوة للتسليم الفوري قالي 149
طبعا مبلغ كبير و فرق 13 بين سعر التوكيل و التسليم الفوري مش قليل بس انا ركبت العربية و شفتها حتة حتة نضيفة جدا و صاجها جامد قوى تقفيلها محترم جدا جدا و واسعة قوى و عالية عن الارض
بجد هية عربية تحفة و 136 عليها معقولين خاصة انها بتدخلك في فئة من العربيات اقل حاجة فيها مش اقل من 150 بس للامانة انا و انا بشوفها شفت جنبها ال subaru imprezia و دي عربية لا كلام عليها و كان سعرها برضة ب 149 عند نفس المعرض فهية محتاجة موازنة كويس جدا لان بسعر ال v5 ممكن تجيب حاجات كويسة برضة الا لو انت من عشاق ال suv

Moaz Baligh 21-10-2012 12:59 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yaso12 (المشاركة 781443)
اتفرجت على العربية النهاردة بصراحة جامدة جدا وواسعة ومريحة وشيك ولكن الاسعار فيها اوفر بريس للاستلام الفورى عبارة عن 10 الاف للفئتين الاولى والثانية و12 الف للفئة الهاى لين يعنى تقف بـ 148000 وهنا يجب التوقف واعادة التفكير :08A742~169:

على فكرة أنا حجزتها الحمد لله يو مالخميس ألى فااات كان موجود الفشة التانية والأستلام هيكون فى يوم الأتنين أو التلات والفئة التالتة الأستلام هيكون بعد 3 شهور أان كنت ناوى على الفئة تالتة بس لقيت الوقت وكده فتوكلت على الله فى الفئة التانية وبدون أى زيادة :) :)

Moaz Baligh 21-10-2012 01:03 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ehabalat (المشاركة 781479)
انا كمان بفكر اشتري نفس السيارة او تيجو او كيا كارينز ولكن للاسف الشديد مفيش حد في هذا المنتدي بيكلمنا عن فهم ووعي وانما ياتي الرد دايما علي مقتضب وعلي وزن( بلاش الصيني اواشتري كيا افضل) فارجو من الاخوة الافاضل اعطاء الرأي بامانة وعن خبرة وشكرا

إن شاء الله أنا هستلمها فى خلال يومين وهجهز موضوع متكامل عنها وعن عيوبها فى وجهة نظرى بعد سواقتها وعن مميزااتها :)

الساعة الآن 09:11 PM.