مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   أطقم الصوت والمالتى ميديا (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=125)
-   -   مشكلة فى كاسيت السيارة (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=84537)

as_dmx2000 16-04-2012 03:35 PM

مشكلة فى كاسيت السيارة

السلام عليكم
لو سمحت انا عندى كاسيت نوعه وولف وفيه مكان لفلاشة وكارت ميمورى
لكن المشكلة انى مكان كارت الميمورى بيحس بالكارت لكن مش بيقرأ الكارت يعنى بيظهر على الشاشة كلمة mp3 و sd لكن مش بيقراه مع انى حطيت الكارت على ريدر وشغلته على مكان الفلاشة وبيشتغل عادى جدا
ودى اول مرة اجرب مكان كارت الميمورى فى الكاسيت يعنى مشتغلتش بيه قبل كدا كان كل شغلى على الفلاشة بس
وغيرت الكارت اكتر من مرة ولكن مش بيشتغل مكان الفلاشة بس هو اللى شغال
ياريت تقولولى الحل ايه ؟ يعنى فيه مقاومة مثلا بتتغير او مكثف والا ايه ؟؟ واعرف منين ان هى دى اللى بايظة .... على فكرة انا غيرت امتداد الكارت كمان اكتر من مرة وغيرت كمان امتدادات الاغانى علشان اجرب لكن مش نافع

JustLikeThat 16-04-2012 06:10 PM

رد: مشكلة فى كاسيت السيارة

ممكن أسأل سؤال

هل في حاجة تخلي جهاز عادي ينفع يشتغل على العربية؟
فيشة او تعديل ما ؟

ولو فيه منين وازاي؟

Hisham.Elgazzar 16-04-2012 09:58 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة as_dmx2000 (المشاركة 653455)
السلام عليكم
لو سمحت انا عندى كاسيت نوعه وولف وفيه مكان لفلاشة وكارت ميمورى
لكن المشكلة انى مكان كارت الميمورى بيحس بالكارت لكن مش بيقرأ الكارت يعنى بيظهر على الشاشة كلمة mp3 و sd لكن مش بيقراه مع انى حطيت الكارت على ريدر وشغلته على مكان الفلاشة وبيشتغل عادى جدا
ودى اول مرة اجرب مكان كارت الميمورى فى الكاسيت يعنى مشتغلتش بيه قبل كدا كان كل شغلى على الفلاشة بس
وغيرت الكارت اكتر من مرة ولكن مش بيشتغل مكان الفلاشة بس هو اللى شغال
ياريت تقولولى الحل ايه ؟ يعنى فيه مقاومة مثلا بتتغير او مكثف والا ايه ؟؟ واعرف منين ان هى دى اللى بايظة .... على فكرة انا غيرت امتداد الكارت كمان اكتر من مرة وغيرت كمان امتدادات الاغانى علشان اجرب لكن مش نافع

كبر دماغك وشغل على الريدر الصغير موضوع الSD ملوش حل كان عندى نفس المشكلة سعر الريدر 3 جنية ولو فكيت الكاسيت عشان تصلحه هيكلفك 20 جنيه على الأقل والإختيار لك أنت وحدك

Hisham.Elgazzar 16-04-2012 10:00 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة JustLikeThat (المشاركة 653526)
ممكن أسأل سؤال

هل في حاجة تخلي جهاز عادي ينفع يشتغل على العربية؟
فيشة او تعديل ما ؟

ولو فيه منين وازاي؟

لو تقصد صب ووفر بتاع البيت عادى واحد كهربائى أو بتاع إلكترونيات يعمل وصله للجهاز يشتغل على البطارية
وانت تختار مكان تركبه عادى

as_dmx2000 16-04-2012 11:53 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hisham.Elgazzar (المشاركة 653617)
كبر دماغك وشغل على الريدر الصغير موضوع الSD ملوش حل كان عندى نفس المشكلة سعر الريدر 3 جنية ولو فكيت الكاسيت عشان تصلحه هيكلفك 20 جنيه على الأقل والإختيار لك أنت وحدك

الف شكر بس انت عارف لما يكون الواحد عنده حاجة مش شغالة بيبقى مش مرتاح كدا ههههههههههههههههه
على العموم الف شكر ياباشا

الساعة الآن 04:52 PM.